خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت مطرح شد؛

افزایش ۲۸ درصدی دفن زباله در سال جاری/ اعتراض به نصب بی‌ضابطه دکل‌های مخابراتی در شهر

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۵۱۸

عضو شورای شهر رشت گفت: با نظر شورا تغییراتی در بهای خدمات انجام شد و هزینه تامین و نگهداری ماشین های سبک و خرید خاک برای دفن زباله را کاهش دادیم و با توجه به نرخ سال قبل، بهای دفن زباله ۲۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت اظهار داشت: لوایح، تعرفه پیشنهادی بهای خدمات سازمان پسماند شهرداری رشت و آیین نامه ارزش معاملاتی ساختمان و اخذ مجوز واگذاری عرصه به منظور احداث دکل های مخابراتی بررسی می شود.

مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت در توضیح لایحه خدمات سازمان پسماند گفت: در تعرفه سال جاری، تلاش شده برخی از هزینه ها کاهش یابد تا بتوانیم افزایش نرخ دفن زباله را کاهش دهیم.
 
حاجی پور افزود: با نظر شورا تغییراتی در بهای خدمات انجام شد و هزینه تامین و نگهداری ماشین های سبک و خرید خاک برای دفن زباله را کاهش دادیم و با توجه به نرخ سال قبل، بهای دفن زباله ۲۸ درصد افزایش یافته است.
 
وی ابراز کرد: با این حال بهای عوارض زباله از شهروندان افزایش نیافته است و مبلغ دفن زباله از شهرداری های تابعه دریافت می‌شود. ضمن اینکه هزینه تنظیف محاسبه نشده است و اگر قرار است هزینه تنظیف و رفت و روب از شهروندان دریافت شود، نیازمند مصوبه جداگانه است.
 
حاجی پور با بیان اینکه شهروندان در سالهای اخیر رغبت کمتری برای پرداخت عوارض زباله نشان می‌دهند، بیان داشت: عوارض زباله هر منطقه بر اساس ارزش منطقه ای در هر منطقه محاسبه می شود.
 
در این جلسه همچنین لایحه اخذ مجوز واگذاری عرصه به منظور احداث دکل های مخابراتی بررسی شد.
 
احمد رمضانپور خواستار تجمیع دکل های مخابراتی در شهر شد و افزود: وجود ۴۵۰ دکل در ۵۵ محله شهر علاوه بر نازیبایی، موجب افزایش خطرات برای سلامت شهروندان می شود.
 
عضو شورا خواستار تجمیع دکل های مخابراتی شد و تاکید کرد: باید شهرداری نظارت بر نصب دکل ها داشته باشد.
 
مدیر سازمان فاوای شهرداری در توضیح این مورد گفت: اگرچه جمع آوری و تجمیع دکل های مخابرات قبلی کار ساده ای نیست ولی بررسی های کارشناسان نشان می دهد که تجمیع آنها نیز خطرات تشعشع ها را افزایش می دهد.
 
رئیس کمیسیون با قرائت درخواست سازمان فاوا گفت: پیش از این جانمایی دکل ها با مجوز شورا صورت می گرفت ولی سازمان فاوا می خواهد به این سازمان تفویض اختیار شود.
 
حجت جذب خواستار ارائه گزارش آماری دقیقی از جانمایی های قبلی و قراردادها با شهرداری رشت شد و بیان داشت: آمار ارسالی سازمان فاوا ناقص است و لازم است میزان دریافتی ها به ازای هر دکل به شورا گزارش شود.
 
عضو شورا همچنین ادامه داد: شهرداری از نصب دکل ها در منازل بی خبر است و هیچ نظارتی بر نصب دکل بدون مجوز صورت نمی گیرد.
 
وی همچنین افزود: متاسفانه هنوز آمار دقیقی از املاک شهرداری رشت نداریم و وضعیت املاک و حقوقی بلاتکلیف مانده و بانک اطلاعاتی دقیقی از املاک شهرداری نداریم.
 
جذب خواستار رسیدگی به این موضوع شد و تاکید کرد: چگونه است که با بازنشسته شدن مدیر املاک، تمام اطلاعات املاک از شهرداری برداشته می شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز