خبرگزاری کار ایران

تربتی‌نژاد در گفت‌و‌گو با ایلنا:

طرح‌های آبخیزداری مورد نظارت و حمایت کمیسیون کشاورزی مجلس قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۴۱۸

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مقرر شد نمایندگانی از کمیسیون از پروژه‌های اجرا شده بازدید به عمل آورده و گزارش آن را جهت نظارت و حمایت بیشتر از طرح‌های آبخیزداری به کمیسیون ارائه دهند.

نورمحمد تربتی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در توضیح جزئیات جلسه امروز کمیسیون کشاورزی گفت: این جلسه با موضوع گزارش عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات، صندوق توسعه ملی و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: یکی از مباحث مطرح شده در مورد هدف اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در کشور بود که در این میان پیشنهاداتی از قبیل تلاش برای کاهش فرسایش خاک، افزایش آب‌های زیر زمینی و کنترل سیلاب‌ها و افزایش پوشش گیاهی نیز مطرح شد.

این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: در این جلسه طی گزارشی مطرح شد که مساحت حوزه‌های آبخیزداری کشور ۱۲۵ میلیون هکتار است که حدود ۲۰درصد (۲۶ میلیون هکتار) حوزه‌های آبخیز در برنامه مطالعه تفصیلی قرار گرفته و ۱۱ میلیون هکتار آن به مرحله اجرا در برنامه‌ها رسیده است.

وی با اشاره به جاری شدن سیل در مناطق مختلف کشور گفت: در حادثه سیل سال جاری عملیات آبخیزداری نقش بسیار بالایی در جلوگیری از تخریب سیل در مناطق مربوطه داشت.

این عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: امروز در جلسه کمیسیون کشاورزی طی گزارشی اعلام شد که در سال ۹۷، ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری اختصاص یافته و در سال ۹۸ این مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو است. در سال ۹۷ مقرر شده بود که ۸۵۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری انجام شود که ۸۰۰ هزار هکتار آن انجام شد.

وی تاکید کرد:‌ در این جلسه مطرح شد که عدم تخصیص کامل اعتبارات از مشکلات اساسی عدم اجرای کامل طرح‌های آبخیزداری است.

تربتی‌نژاد بیان کرد: مقرر شد که در برنامه‌های آبخیزداری کشور بر لزوم ارتقا پوشش گیاهی، حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها، تعادل دام و مرتع، جلب مشارکت مردمی و تشکل‌های غیردولتی مورد نظر قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی ادامه داد: ضرورت داشتن نظام پایش هم از دیگر مواردی بود که در کمیسیون به آن اشاره شد. در پایان مقرر شد نمایندگانی از کمیسیون از پروژه‌های اجرا شده بازدید به عمل آورده و گزارش آن را جهت نظارت و حمایت بیشتر از طرح‌های آبخیزداری به کمیسیون ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز