خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد:

بهسازی مسیر عشایری دهرا و گیله وند رود ماسوله

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۲۱۷

مدیرکل منابع طبیعی گیلان از بهسازی مسیر عشایری دهرا و گیله وند رود خبرداد و گفت: بهسازی این مسیر جهت تردد بهتر عشایر در کمیته فنی مصوب و به شهرستان ابلاغ می‌شود.

به‌گزارش ایلنا از فومن، در راستای بخشنامه سفرهای مدیران کل به شهرستان‌ها، یوسف‌پور مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان به همراه معاونین خود در شهرستان فومن حضور یافت.

 در نشست هماهنگی این سفر، محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن با قدردانی از حضور مدیرکل منابع طبیعی گیلان در این شهرستان از تعامل به وجود آمده در راستای حل مشکلات مردم قدردانی کرد و گفت: آثار و برکات بخشنامه سفرهای شهرستانی مدیران کل خود را نشان داده و شاهد تحولات خوبی در این زمینه هستیم.

در ادامه این نشست یوسف پور مدیرکل منابع طبیعی گیلان با قدردانی از تعامل صورت گرفته از بهسازی مسیر عشایری دهرا و گیله وند رود خبرداد و گفت: بهسازی این مسیر جهت تردد بهتر عشایر در کمیته فنی مصوب و به شهرستان ابلاغ می‌شود.

در این نشست و پس از بازدیدهای صورت گرفته با توافق طرفین مقرر شد که پروژه‌های آبخیز داری شهرستان ادامه یابد و در این مسیر از اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز بهره گرفته شود.

همچنین فرماندار فومن در خصوص واگذاری زمین جهت احداث پلیس راه محور فومن ماسوله اظهار کرد: مقرر شده تا اکیپی از منابع طبیعی، پلیس و فرمانداری از چند نقطه بازدید و در نهایت یک مکان را انتخاب کنند.

قاسم نژاد با اشاره به ضرورت قطع درختان مسیرهای حادثه خیز و آشکار باقیمانده در مسیر رودخانه ها به مجوز سال گذشته منابع طبیعی در این خصوص اشاره کرد و افزود: آن دسته از درختانی که حادثه ساز هستند در حاشیه و داخل رودخانه قطع می شوند.

وی با اشاره به بازدید ۴ منطقه رانشی در روستاهای کوریه، زردلجه، آبرود و کمادول گفت: آب منطقه ای تحت عنوان ساماندهی رودخانه منطقه رانشی کوریه را بازسازی می کند و منابع طبیعی در این زمینه مشکلی نخواهد داشت. همچنین در خصوص زردلجه با توافق صورت گرفته مقرر شده است که تیم مهندسی منابع طبیعی جهت بررسی بازگشایی مسیر و وضعیت مکان در منطقه مورد نظر حضور یابند.

فرماندار شهرستان فومن اعمال ماده ۴ را یکی از مشکلات شهرستان و مطالبه مردم دانست و گفت: با توجه به گزارش بنیاد مسکن ۱۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی هستند که تنها در چهل روستا لکه منابع طبیعی وجود ندارد.

وی همچنین به دکل مخابراتی روستای فوشه و ضرورت ترمیم راه ارتباطی اشاره کرد و گفت: همچنین براساس طرح هادی اصلاح و بهسازی مسیر لکه پرده سر روستای فوشه صورت می گیرد.

توکلی معاون منابع طبیعی گیلان نیز در این نشست بر ضرورت اجرای ماده ۴ قانون واگذاری اراضی منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: به استناد نامه بنیاد مسکن یازده روستای مورد نظر اعلام وضعیت می‌شوند.

وی با بیان اینکه جهت جلوگیری از نفوذ اشخاص درخواست واگذاری انفرادی دیگر تایید و بررسی نمی شود، یادآور شد: برای اینکه منفعت به جمع برسد، درخواست روستاهای دارای مشکل به طور گروهی بررسی می‌شود.

توکلی همچنین در خصوص زمین شهری ماکلوان اظهار کرد: طبق قانون محدوده در اختیار راه و شهرسازی قرار می‌گیرد و حریم در اختیار سازمان جهاد کشاورزی باقی خواهند ماند.

وی همچنین از موافقت منابع طبیعی با برق رسانی به خانوارهای باقی‌مانده روستای وزمنا خبر داد و گفت: باتوجه به ترمیم و اصلاح راه عشایری دهرا پیشنهاد می‌شود در این منطقه طرح گردشگری اجرایی شود.

علاوه بر بازدید میدانی، نشست فرماندار شهرستان فومن و مدیرکل منابع طبیعی گیلان با مردم در روستای درفشه و زردلجه برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز