خبرگزاری کار ایران

زاهد حاجی میرزایی؛

پیش بینی 46 هزار تن برداشت توت فرنگی از مزارع کردستان

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۱۹۰

مدیر امور باغابانی سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: پیش بینی می شود ۴۶ هزار تن محصول توت فرنگی از این مزارع برداشت شود.

به گزارش ایلنا، زاهد حاجی میرزایی با بیان اینکه بیش از سه هزار هکتار از اراضی آبی استان به کشت توت فرهنگی اختصاص داده شده، گفت: پیش بینی میشود ۴۶ هزار تن محصول توت فرنگی از این مزارع برداشت وروانه بازارمصرف شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی برداشت سال جاری در مقایسه با پیش بینی اولیه ۵۰ هزار تن (ظرفیت واقعی برداشت) بوده که ۴۰۰ تن از این محصول به علت سرمازدگی، تگرگ وبارندگی خسارت دیده است.

حاجی میرزایی بیان کرد:  با توجه به مناسب بودن جنس خاک و آب و هوای کردستان برای کشت این محصول ، بهره برداران را بر این داشته است که زمینهای خود را به کشت ارقام کویین الیزا، پاروس، سلوا و کاماروساروتاماروز که رقم های جدیدی از انواع توت فرنگی هستند، اختصاص دهند.

مدیر امور باغابانی سازمان جهادکشاورزی کردستان همچنین  با اشاره به کیفیت بالای محصول توت فرنگی کردستان گفت: شهرستانهای سنندج، کامیاران، مریوان و سروآباد به ترتیب بیشترین میزان توت فرنگی استان را تولید می کنند.

وی تصریح کرد:این میوه هر ساله به مدت ۴۵ روز از اواخر اردیبهشت تا اوایل خرداد برداشت میشود. و در حال حاضر ۱۷ هزار نفر بهره بردار به صورت مستقیم وغیرمستقیم در سطح استان مشغول به تولید و جمع آوری توت فرنگی هستند.

حاجی میرزایی یادآور شد: بخشی از توت فرنگی استان به مصرف تازه خوری می رسد و باقیمانده به دیگر استانها ارسال می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز