خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه، کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

استمهال یکساله برای تسهیلات اشتغالزایی روستایی درمناطق سیل‌زده لرستان

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۸۴۲

معاون توسعه، کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تنفس یکساله به تسهیلات اشتغالزایی روستایی برای طرح‌های با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت که درمناطق سیل‌زده دچار خسارت شده‌اند، اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایلنا، عیسی منصوری (معاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) درنشست کارگروه اشتغال در محل استانداری لرستان، گفت: تلاش می‌شود در صورت نیاز مصوبه کارگروه ملی برای افزایش مدت زمان استمهال تسهیلات اشتغالزایی روستایی برای طرح‌های با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت که درمناطق سیل‌زده دچار خسارت شده‌اند، در نظر گرفته شود.

وی اظهارداشت: همچنین طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد نیز که در این مناطق دچار خسارت شده‌اند وام‌های مکمل دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: نباید بازگشت به زندگی و کسب و کار مردم سیل‌زده به شرایط عادی زمان‌بر شود و به‌همین منظور سند مشاغل باید به روز رسانی شود تا با پرهیز از موازی کاری، اقدامات یکپارچه‌ای در این مناطق صورت گیرد.

معاون توسعه، کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت فعالیت مضاعف مدیران در استان‌های سیل‌زده بیان کرد: مدیران لرستان اشراف فنی دارند و ظرفیت مدیریتی در این استان بالا است بنابراین، نباید منتظر دستور مقامات ملی بمانند بلکه بایستی در حد توان برای جبران خسارت‌های وارده تلاش کنند. 

منصوری افزود: در گذشته وام‌هایی بدون بیمه به مردم پرداخت شده که سیل موجب هدررفت این منابع شده است. بنابراین، نباید این اشتباه دوباره تکرار شود و تنها راه حل رفع مسائل سیل‌زدگان را در پرداخت تسهیلات دانست.

وی با اشاره به انجام اقدامات فوری و بلندمدت در مناطق سیل‌زده ادامه داد: وزارت کار در اولین اقدام مایل به ایجاد اشتغال عمومی و فعالیت‌های جمعی است و در این راستا، حقوق ۱۰۰ روز افرادی که برای پاکسازی مزارع، راه‌های دسترسی و اصلاح مسیل‌ها بکارگرفته شوند را، پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه متوسط انحراف هدف‌گذاری‌های پس از سیل در دنیا ۳۰ درصد است تصریح کرد: علاوه بر استمرار پرداخت بیمه بیکاری‌های گذشته، تلاش می‌شود برای افراد مناطق سیل‌زده بیمه بیکاری نیز به مدت سه ماه پرداخت شود.

تنفس یکساله به تسهیلات اشتغالزایی روستایی

معاون توسعه، کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به انجام اقداماتی همچون اعمال مشوق‌های بیمه‌ای و یارانه‌های دستمزد در مناطق سیل‌زده، گفت: همچنین محدودیت رسته‌ها برای دریافت تسهیلات روستایی و عشایری نیز رفع خواهد شد.

منصوری نسبت به تامین و پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مناطق سیل‌زده لرستان اظهار داشت: تلاش می‌شود این مبلغ به همراه یکهزار یلیارد ریال مصوبه قبلی به زودی برای لرستان تخصیص یابد.

وی تاکید کرد: باید مردم سیل‌زده را در روند بازسازی و احیای زندگی مشارکت داد و روش‌های کمکی خیّران، همچون دادن پول نقد به سیل‌زدگان در شان مردم لرستان نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز