خبرگزاری کار ایران

بعیدی‌نژاد:

ترامپ به جنگ تجاری آمریکا و چین، به عنوان یک حربه انتخاباتی نگاه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۸۱۲

سفیر ایران در لندن در ارزیابی جنگ تجاری آمریکا با چین که از روز شنبه وارد فاز جدیدی شده است گفت: با این وجود دو طرف برای آرام کردن بازارهای جهانی اعلام کردند که گفت‌وگوها را در آینده ادامه خواهند داد.

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد در کانال تلگرامی خود نوشت: به دنبال شکست مذاکرات، صبح امروز جنگ تجاری آمریکا با چین با اجرایی شدن دستور ترامپ برای افزایش ۳۰۰ میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای چینی آغاز شد. چین هم اعلام کرد که مقابله به مثل خواهد کرد. تحلیل گران آمریکایی معتقدند ترامپ به این عدم توافق به عنوان یک حربه مهم انتخاباتی نگاه می‌کند.

وی گفت: در عین حال دو طرف برای آرام کردن بازارهای جهانی اعلام کردند که گفت‌وگوها را در آینده ادامه خواهند داد.

بعیدی‌نژاد با بیان این‌که "به نظر می‌رسد که تندتر شدن مواضع دوطرف دلیل اصلی این بن بست بوده است"افزود: آمریکا اخیراً در چندین عرصه مانند تولید موشک‌های هسته‌ای میان برد، حضور شرکت چینی هواوی در پروژه‌های اینترنتی مخابراتی در اروپا و مباحث منطقه‌ای، چین را به تهدید و بی ثبات کردن دنیا متهم کرده است. روابط چین و آمریکا هیچ‌گاه در چنین وضعیت شکننده‌ای نبوده است.

سفیر ایران در لندن ادامه داد: پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سخنان تحریک آمیز و غیردیپلماتیکی در چند روز پیش در لندن در حضور وزیرخارجه انگلیس اعلام کرد که بریتانیا باید در گسترش روابط خود با چین از جمله فرصت به شرکت هواوی در طرح‌های مخابراتی خود تجدید نظر کند. وی به صراحت گفت: «آیا اگر مارگارت تاچر امروز نخست وزیر بریتانیا بود، اینگونه عمل می‌کرد؟ یا آنکه جلوی چین می‌ایستاد؟»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز