خبرگزاری کار ایران

خدادادی مطرح کرد؛

سرانه فضای سبز شهرستان مرزی تایباد در خراسان رضوی زبانزد است

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۶۶۹

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تایباد گفت: در سال ۸۶ سرانه فضای سبز شهر تایباد ۱۱ هکتار بود که با سرمای شدید به 6 هکتار رسید و امروز با تلاش‌های انجام شده در راستای فضاسازی شهری، این منطقه مرزی 111 هکتار فضای سبز دارد که این مهم در خراسان رضوی زبانزد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تایباد، محمد خدادادی در این رابطه اظهار داشت: با توجه به شعار امسال که مزین شده به سال «رونق تولید» همه باید تلاش کنند تا تولید رونق یابد، کارخانه‌ها فعال باشد، کار و اشتغال فراهم شود، بخش‌های خصوصی فعال گردند و وابستگی‌ها کمتر شود تا از این طریق مشکلات مرتفع شود.

وی به تاسیس شوراها در ایران اشاره کرد و افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بنیانگذار جمهوری اسلامی در تاریخ 9 اردیبهشت 58 فرمانی به شورای انقلاب مبنی بر تشکیل شورای اسلامی و تعیین آیین نامه‌های اجرایی در اداره امور کشور صادر شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تایباد مطرح کرد: اما تا اسفند 77 با توجه به خدماتی که شوراها به مردم می‌رساندند از جایگاه خاصی برخوردار نبودند تا اینکه در تاریخ مذکور و در چارچوب برنامه توسعه سیاسی و گسترش نهادهای مدنی با مشارکت عمومی مردم انتخابات برگزار شد و از سال 78 در همان تاریخ شوراهای شهر و روستا به طور رسمی طی یک دوره چهارساله مسئولیت خود را برای خدمت رسانی به مردم آغاز کردند و در تقویم رسمی جمهوری اسلامی به نام روز شورا ثبت شد.

خدادادی با توجه به اقدامات اثربخش شوراها و شهرداری در شهر تایباد گفت: یکی از مهم‌ترین نیاز شهر انتخاب شورایارها بود که از هر محله و مسجد با نظر امام جماعت  و هیات امنا یک نفر انتخاب و به شورا معرفی شد که مشکلات منطقه را مطرح کند و کارها از طریق مسئولین پیگیری شود همچنین طرح مسجد گردشی ثبت شد و تاکنون ۹ مسجد در این راستا انتخاب و مشکلات آن بررسی گردید.

وی ادامه داد: هفته دو جلسه رسمی و یک جلسه کمیسیون در شورا برگزار می‌شود و مشکلات مردم از طریق مسئولین پیگیری می‌گردد و تاکنون  80 درصد مدیران اجرایی برای رفع مشکلات در جلسات حضور داشته و مشکلات را بررسی کردند.

سازمان راهداری و شهرسازی برای تامین قیر کمربندی شرقی تایباد به وعده خود عمل نکرد  او در ادامه از عدم تخصیص قیر برای آسفالت کمربندی شرق تایباد خبر داد و گفت: کمربندی ضلع شرقی که بر اساس تفاهم نامه انجام شده قرار بود شهرداری 3.5 کیلومتر طول را بسترسازی کند و ۶۵۰ تن قیر توسط سازمان راهداری و شهرسازی تامین شود اما متاسفانه تاکنون از این  مقدار تعهد تنها ۲۴۰ تن قیر تحویل شد که بر اساس نیاز شهروندان شهر توسط شهرداری تایباد مابقی خریداری و روند آسفالت اتمام یافت.

خدادادی تصریح کرد: تا قبل از افتتاح این کمربندی خودروهای ترانزیتی برای رفتن به مرز مجبور به عبور از داخل شهر بودند که مشکلات فراوانی را متحمل می‌شد و امیدواریم با توجه به نیاز شهرداری تایباد برای آسفالت خیابان‌های سطح شهر، سازمان مربوطه به تعهد خود عمل کند و مابقی قیرهای وعده شده را تحویل دهد.

وی واگذاری زمین اردوگاه و بیمارستان جدید را از دیگر اولویت‌های این شهر دانست و افزود: زمین اردوگاه و بیمارستان جدید براساس نیاز مردم شهرستان مصوبه شورای عالی امنیت ملی با بودجه چهار میلیارد ریال را جذب کرده اما به دلیل وجود جنگل‌هایی که در اطراف شهر وجود دارد با مشکلات قانونی مواجه شده و تاکنون با پیگیری‌های انجام شده بدلیل اینکه همزمان با پایان یافتن خدمت استاندار قبلی شد موضوع بلاتکلیف ماند و امید است با پیگیری مجدد امام جمعه با استاندار وقت این موضوع نیز رفع شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تایباد اظهار داشت: این شهر با وسعت 1260 هکتار و جمعیت ۵۶ هزار و 400 نفر بیش از ۳۰۰ هکتار زمین خالی از سکنه دارد و همین امر سبب مشکلات در خدمات رسانی شده، خیلی وقت‌ها بر اساس نیاز مردم محله آسفالت شده ولی محدوده‌ای از آن به دلیل خالی بودن از سکنه رها شده است.

وی دو پارک مجهز و بزرگ ملت و طبیعت در ورودی شهر را پتانسیل مناسبی برای سرانه فضای سبز شهری معرفی کرد و گفت: پارک شهدای گمنام در میان شهرهای تلفیقی تنها پارکی است که هزینه المان آن توسط این شهرداری تمام و کمال پرداخت شده و امسال در هفته دولت تمام کارهای آن انجام و به بهره‌برداری خواهد رسید.

در حال حاضر تنها شهربازی تایباد باید توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شود تا این مکان تفریحی برای شهروندان قابل استفاده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز