خبرگزاری کار ایران

واکنش کری به متهم شدن به تماس با ایران؛

ترامپ اشتباه می‌کند، ختم کلام!

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۴۲۶

سخنگوی وزیر خارجه آمریکا اسبق سخنان رئیس‌جمهوری فعلی این کشور درباره ارتباط این دیپلمات پیشین واشنگتن با ایرانی‌ها را اشتباه خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، سخنگوی «جان کری» وزیر خارجه پیشین آمریکا  در واکنش به سخنان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر این‌که وی به طور پیوسته با ایرانی‌ها در ارتباط است، گفت: «تمام چیزهایی که امروز رئیس جمهور ترامپ گفت اشتباه است. ختم کلام.»

وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «او درباره واقعیت‌ها، در اشتباه است. درباره قانون در اشتباه است و غم‌انگیز اینکه درباره نحوه استفاده از دیپلماسی برای امنیت آمریکا هم در اشتباه است.»

بر اساس این گزارش، ترامپ روز گذشته طی سخنانی گفته بود: «دوست دارم ایرانی‌ها با من تماس بگیرند. می‌دانید که جان کری با آنها زیاد در تماس است. او به ایرانی‌ها می‌گوید این کار را نکنند».

به گزارش یورونیوز، ترامپ خواستار تعقیب قضایی جان کری به دلیل نقض قانون لوگان شد.

بر اساس قانون لوگان هر شهروند یا مقام غیرمسئول آمریکایی، اگر با کشور متخاصم بدون اجازه مقامات ایالات متحده رابطه برقرارکند، مجرم محسوب می‌شود.

پیش از این هم ترامپ در توئیتی، جان کری را متهم به نقض قانون لوگان کرده بود و نوشت: «جان کری و دیگر افرادی که به او کمک کردند تا آمریکا وارد یک توافق بد هسته‌ای با ایران شود، به ایران توصیه‌های خیلی بدی کرده‌اند. آیا این نقض بزرگ قانون لوگان نیست؟»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز