خبرگزاری کار ایران

جان کری در گفت‌وگو با «سی‌ان‌ان»:

ترامپ، «روحانی» را تضعیف و مخالفان مذاکره با آمریکا را تقویت کرد

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۹۷۳

وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت: ترامپ، رییس‌جمهور حسن روحانی و کسانی را که سعی می‌کردند مسیر منطقی‌تر و عقلایی‌تری در پیش بگیرند را در وضعیت سیاسی سختی قرار داد. خروج از برجام، موضع مخالفان مذاکره با آمریکا را در ایران تقویت کرده است. من فکر می‌کنم این به ضرر منافع ملی آمریکا بود.

به گزارش ایلنا، «جان کری»، وزیر خارجه پیشین آمریکا در مصاحبه‌ با شبکه «سی‌ان‌ان» واکنش خود به خروج ترامپ از توافق هسته‌ای ایران را شرح داد و گفت: این اقدامی بسیار خطرناک و بدون فکر بود که هیچ راهبرد بسیطی را که بخواهد کشورهای دیگر را پای میز مذاکره برگرداند، دنبال نمی‌کند. در عوض من گمان می‌کنم این اقدام تنها یک وعده انتخاباتی بود که رییس‌جمهور داده بود و می‌خواست با آن به ریاست‌جمهوری برسد.

وی گفت: توافق هسته‌ای را قوی‌ترین، پاسخگوترین و شفاف‌ترین توافق هسته‌ای در سراسر جهان می‌دانم. رییس‌جمهور گفت من از این توافق خارج می‌شوم و رییس‌جمهور کاری کرد که هر خطری که ممکن بود در این مسیر وجود داشته باشد، اینکه ایران ممکن بود از توافق خارج شود یا گزینه نظامی که ما داشتیم، همه جزو این خطرات احتمالی برای آینده بود، که ممکن بود به همین امروز و فردا سرازیر شود.

کری افزود: رییس‌جمهور با این کار، تندروها را در ایران تقویت کرد. او این دیدگاه را در داخل ایران قدرتمند کرد که می‌گفتند نمی‌توان با آمریکا مذاکره کرد و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد، چون آنها «شیطان بزرگ» هستند و شما را آتش خواهند زد. حدس بزنید چه اتفاقی افتاد؟ دونالد ترامپ کاری کرد که حرف آنها درست از آب دربیاید.

وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت: ترامپ، رییس‌جمهور حسن روحانی و کسانی را که سعی می‌کردند مسیر منطقی‌تر و عقلایی‌تری در پیش بگیرند را در وضعیت سیاسی سختی در مقابل تندروها قرار داد. من فکر می‌کنم این به ضرر منافع ملی آمریکا بود. خروج از برجام، موضع مخالفان مذاکره با آمریکا را در ایران تقویت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز