خبرگزاری کار ایران

مجتبوی تاکید کرد:

تعامل و همکاری دو جانبه بین اتاق و اداره کار خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۱۹۱

در سال رونق تولید و با هدف رفع مشکلات تعاونی ها و همچنین برنامه‌ریزی بزرگداشت هفته تعاون جلسه مشترکی باحضور مدیرکل‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌خراسان رضوی، مدیرکل و معاونین سازمان تامین‌اجتماعی، معاونت تعاون اداره‌کل و مدیر اداره تعاون شهرستان مشهد و هیات رئیسه اتاق تعاون استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حسین مجتبوی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری (معظم اله) در خصوص بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان، یکی از وظایف اصلی اتاق تعاون تلاش برای رفع مشکلات و موانع تعاونگران و توسعه فعالیت های بخش اقتصادی است.

رئیس اتاق تعاون استان خراسان رضوی افزود: بررسی‌های آماری صورت گرفته از طرح پایش محیط کسب و کار، نشان داده است که مشکلات مالیاتی و بیمه ای به عنوان یکی از نامساعدترین مولفه های محیط کسب و کار در 9 فصل گذشته است، به همین منظور می‌توان با تعامل و همکاری دو جانبه بین اتاق و سازمان این مشکلات بررسی و مرتفع شود.

وی در خصوص برگزاری هفته تعاون گفت: با توجه به موقعیت جامعه و اهمیت حفظ اشتغال های موجود و ایجاد انگیزه در آنها، بایستی در ابتدای کار تمامی اعضای ستاد نسبت به شناسایی تعاونگران فعال و تشویق آنها به ثبت نام در سامانه جشنواره تعاونی های برتر اقدامات و اطلاع رسانی های مربوط را انجام دهند، چرا که یکی از مهمترین اهداف برگزاری این هفته شناسایی تعاونگران فعال هر یک از حوزه ها در استان است.

وی افزود: در همین راستا باعنایت به شعار سال با همکاری اداره‌کل تعاون و بانک توسعه بازدید از شرکت‌های تعاونی مشکل‌دار را با هدف بررسی و رفع موانع موجود و کمک به راه اندازی مجدد آنها در سال جدید کرده ایم.

سپس مهندس سنجری گفت: سال ۱۳۹۸ در تداوم شعارهای اقتصادی سالهای اخیر و اهمیت رفع مشکلات اقتصادی کشور و مردم در زمینه  های اقتصادی به نام سال «رونق اقتصادی» نام گذاری شد. بی تردید نقش بخش تعاون به عنوان بخش مردمی اقتصاد کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی می تواند نقش بی بدیلی در تحقق شعار سال داشته باشد.

مدیرکل تعاون با تاکید بر تحقق شعار سال با حمایت از بخش گفت: این بخش را می توان به ‌عنوان یک رکن فرا بخشی اقتصاد و نزدیک‌ترین الگوی اقتصادی برای استقرار عدالت اجتماعی و تحقق شعار سال در استان عنوان نمود.

مدیرکل تعاون ، کار ور فاه اجتماعی استان نیز  با بیان اینکه تعاونی ‌ها نقش سازنده‌ای در تولید و توسعه اشتغال در کشور دارند گفت: در سال جدید در تلاش هستیم مشکلات شرکت های تعاونی و اتحادیه ها را بصورت خاص پیگیری و رصد نمائیم، همچنان که بر اساس دستورالعمل جدید وزارت کشور بایستی چهار اولیت مهم را مدنظر خود قرار دهیم که از مهم ترین آنها می توان به تکمیل پروژه های نیمه تمام، تکمیل ظرفیت های تولید و استفاده از حداکثر سرمایه های حال حاضر، پیگیری مسائل و مشکلات اقتصادی، توجه و تمرکز به بحث صادرات با هدف تامین ارز کشور، تامین منابع مالی بنگاه های اقتصادی و تامین سرمایه در گردش مورد تاکید قرار گرفته است اشاره نمود.

وی افزود: به همین منظور اداره تعاون و اتاق با همکاری هم کمیته رفع موانع و مشکلات تعاونی ها را تشکیل و بایستی مهمترین هدف خود را شناسایی و برطرف کردن معضلات پیش روی تعاونگران استان قرار دهند، در همین خصوص روئسای ادارات تعاون شهرستان ها نیز باید آخرین وضعیت تعاونی های تولیدی در شهرستان خود را اعلام و تعاونی هایی که نیاز به کمک دارند احصا شوند.

سنجری با اشاره به دستورالعمل های استانداری خراسان رضوی گفت: اجرای طرح مثلث اقتصادی و بحث استفاده از صندوق های خرد محلی، توانمند سازی مردم و توسعه بخش روستا به عنوان کانون بخش تولید و تشکیل تعاونی های روستایی بر اساس نیاز سنجی های موجود از اهداف مهم این استان است.

وی خاطر نشان کرد: امسال برنامه ها بایستی متکی بر خلاقیت باشد و سه برنامه ی اصلی بزرگداشت تعاونگران برتر استان در قالب جشنواره تقدیر از تعاونی های برتر، نمایشگاه دستاوردهای بخش تعاون و همایش علمی بررسی نقش تعاون در اقتصاد مقاومتی و رونق تولید با حضور مدیران و تعاونگران استان در خارج از ساعت اداری برگزار شود.

سنجری خروجی و اثر گذاری این همایش را در ارتقا بخش تعاون اثر گذار خواند و گفت: میتوانیم با کمک تعاونگران و بدون دخالت بخش دولتی این مراسم را آبرومند برگزار کنیم.

سید محسن نظام خیرآبادی مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان نیز ضمن توضیح در ارتباط با کلیت قانون سازمان تامین اجتماعی گفت: در شرایط مختلف بر اساس اصلاحیه ها،و مصوبات ، بندها و ماده هایی از قانون تغییر کرده است و آماده هرگونه همکاری در جهت رفع مشکلات تعاونی ها هستیم.

لازم به ذکر است در این جلسه هر کدام از مدیران حاضر به بیان نکته نظرات خود پرداختند و مقرر شد هفته تعاون امسال جهت عدم تطابق با ماه محرم در تاریخ دو تا هشتم شهریور ماه برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز