خبرگزاری کار ایران

استقلال و مهاجمانی که بعد از تیام گل نمی‌زنند (جدول)

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۰۳۰

یکی از مشکلاتی که استقلال در این فصل پشت سر گذاشت، مهاجمان ناآماده‌ای بود که در امر گلزنی نتوانستند دغدغه هواداران و کادرفنی را برطرف کنند.

به گزارش ایلنا، بعد از حذف از جام حذفی و دور شدن از قهرمانی در لیگ برتر، استقلال‌ در لیگ قهرمانان آسیا هم به جایی نرسید تا مثلث ناکامی این تیم در فصل جاری تکمیل شود. مسلما ناکامی استقلال در 2 فصل اخیر دلایل زیادی دارد که می‌توان به بی‌ثباتی مدیریت، کادر فنی و عملکرد ضعیف بازیکنان اشاره کرد اما چیزی که در این میان بیشتر به چشم آمده، خلا یک مهاجم گلزن در نوک حمله این تیم است.

درخشش مامه تیام در استقلال باعث شد تا کابوس آبی‌ها به یک رویای شیرین تبدیل شود و گل‌های سرنوشت‌ساز تیام بود که استقلال را به قهرمانی در جام حذفی رساند و در ادامه هم باعث شد تا آبی‌ها تا مراحل پایانی لیگ قهرمانان پیش روند. حالا مدت‌ها از روزهای درخشان تیام در استقلال گذشته و هیچ‌کس نتوانسته جای خالی این بازیکن را در خط حمله آبی‌ها پر کند. در بازی دوشنبه شب مقابل الد‌حیل فرصت‌سوزی‌های تبریزی و ایسما بار دیگر نمایانگر نقطه ضعف بزرگ این روزهای استقلال بود. تک گل استقلال در این بازی را روزبه چشمی به ثمر رساند تا گل نزدن مهاجمان استقلال همچنان ادامه داشته باشد. هرچند شرایط آماری در خط‌حمله آبی‌ها با توجه به گلزنی هافبک‌ها و بعضا مدافعان قابل قبول است اما گل نزدن مهاجمان این تیم همچنان یکی از معضلاتی است که شفر با آن دست به گریبان بود و حالا مجیدی هم باید با آن کنار بیاید. آبی‌پوشان در لیگ 38 بار موفق به گلزنی شده‌اند که سهم مهاجمان این تیم از این تعداد گل بسیار‌ کم است.

مرتضی تبریزی، ایسما، صیادمنش، روح‌ا.. باقری و منشا، 4 بازیکنی هستند که در طول فصل به عنوان مهاجم نوک برای استقلال به میدان رفته‌اند و سهم این 4 بازیکن از 38 گل زده، فقط 11‌گل بوده است. به عبارتی 4 خرید گران‌قیمت استقلال در خط حمله فقط در 28 درصد گل‌های تیمشان نقش داشته‌اند که این آمار به هیچ عنوان قابل قبول نیست. البته استقلال فصل قبل هم همین مشکل را داشت و الحاجی گرو و شهباززاده در خط حمله این تیم به هیچ عنوان نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. باشگاه استقلال در مجموع بعد از رفتن تیام در فصل نقل‌و انتقالات 8 مهاجم جدید را به خدمت گرفته به این امید که یکی از این بازیکنان بتوانند در نقش یک گلزن در خط حمله ظاهر شوند اما آمار گویای این واقعیت است که هیچ کدام از این بازیکنان نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند. در ادامه جدول عملکرد مهاجمان استقلال در دوران پسا تیام‌ را ملاحظه می‌کنید. طبق این جدول، 8 مهاجمی که بعد از تیام به استقلال آمده‌اند در مجموع 90 بازی فقط 11 با موفق به بازکردن دروازه رقبا شده‌اند؛ یعنی هر 4 بازی یک گل که آماری مایوس‌کننده برای مهاجمان آبی و خرید‌‌های عجیب استقلال به حساب می‌آید.

استقلال و مهاجمانی که بعد از تیام گل نمی‌زنند (جدول)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز