خبرگزاری کار ایران

ثبت‌نام خودرو با ایجاد سایت جعلی

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۷۲۷

مرد جوان با ایجاد سایت جعلی شبیه سایت گروه خودروسازی شرکت سایپا اقدام به ثبت‌نام خوردو کرده و از این طریق از طعمه هایش پول می گرفت.

به گزارش ایلنا، سرهنگ تورج کاظمی رییس پلیس فتا تهران با اعلام این خبر گفت: با طرح شکایتی از شرکت خودرو سازی سایپا مبنی بر اینکه فردی ناشناس  بصورت غیرقانونی اقدام به طراحی سایتی شبیه سایت فروش محصولات سایپا کرده و با دریافت پتول اقدام به ثبت نام مشتریان خودرو در سایت جعلی می کند.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: بدین ترتیب تیمی از کاراگاهان پلیس فتا اقدامات و تجسس های خود را آغاز کردند و در تحقیقات ابتدایی مشخص شد  مرد جوانی علاوه بر تبلیغ و ثبت نام در سایت از طریق شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام با ایجاد کانال تبلیغاتی اقدام به جذب مشتری کرده و پس از ارتباط گیری با افراد خریدار آنها را به سایت جعلی خود معرفی می کند و با ثبت نام از آنها مبالغی را دریافت می کند که پس از آن اقدام به بستن صفحه اجتماعی و بلاک کردن طعمه‌هایش می‌کند و این در حالی بود که خبری ازخرید خودرو و خدمات بعدی نبود.

 وی ادامه داد : ماموران با اقدامات فنی و پلیسی توانستند مخفیگاه متهم  35ساله را که بهرام نام دارد در منطقه ستارخان شناسایی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضایی و در عملیاتی غافلگیرانه متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.

رییس پلیس فتا تهران گفت: با دستور مقام قضایی، سایت جعلی شرکت سایپا مسدود شد و متهم در اعترافاتش ادعا کرد چون بازار خرید و فروش خودرو با قیمت ارزان طرفدار زیادی دارد برای جذب مشتری لیست ارائه قیمت ارزان خودرو طعمه‌هایم را وسوسه کرده و آنها را به سایت جعلی که شبیه به سایت گروه خودرو سازان سایپا بود  می کشاندم و به بهانه ثبت نام خرید خودرو از آنها کلاهبرداری می کردم.

توصیه پلیسی:

سرهنگ تورج کاظمی در پایان گفت: شهروندان و کاربران گرامی دراین گونه موارد باید با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز از نحوه ثبت نام و طرح‌های جدید و همچنین آدرس صحیح اینترنتی نمایندگی های مجاز فروش محصولات خودرویی اطلاع یافته و حتما از درست بودن آدرس و سایت اطمینان پیدا کنند و هیچگاه به تبلیغات فریبنده در شبکه های اجتماعی اعتماد نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز