خبرگزاری کار ایران

واکنش کرملین به اظهارات پمپئو درباره اقدام کیم برای شلیک موشک به دریای ژاپن

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۹۴۲

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که هر نوع ارتباطی بین تصمیم رهبر کره‌شمالی برای شلیک موشک به سمت دریای ژاپن با دیدار وی از روسیه و مذاکره با رئیس جمهوری این کشور کذب محض است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز- دوشنبه- به اظهارات «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در شبکه «سی بی اس» آمریکا واکنش نشان داد.

پمپئو مدعی شده بود که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی پس از دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در تاریخ ۲۵ آوریل گذشته تصمیم گرفت که موشک‌های میان‌برد به دریای ژاپن شلیک کند.

پسکوف این ادعا را کذب محض خواند. 

کره‌شمالی روز شنبه گذشته در اقدامی به نوع خود برای اولین بار پس از دو سال  موشک‌های کوتاه‌بردی را به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد. 

ریاست ستاد نیروهای مسلح کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «کره‌شمالی تعدادی موشک کوتاه‌برد از شبه جزیره هودو در نزدیکی شهر ساحلی ونسان واقع در شمال شرقی پرتاب کرده است».

در این بیانیه آمده است که این موشک‌ها بین ۷۰ تا ۲۰۰ کیلومتر فراتر از دریای ژاپن عبور کرده‌اند.

نخستین نشست پوتین و اون در تاریخ ۲۵ آوریل گذشته در شهر «ولادی ووستوک» در دورترین نقطه شرقی روسیه صورت گرفت.

دو طرف در این دیدار موضوع چشم‌اندازهای گسترش روابط دو کشور و وضعیت شبه‌جزیره کره را بررسی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز