خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین خبر داد:

ثبت جهانی بازارچه صنایع دستی سعدالسلطنه برای اولین بار در ایران

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۸۷۹

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین گفت: به زودی بازارچه صنایع دستی استان ثبت جهانی می شود و این اولین بار است که در کشور یک بازارچه داخلی به ثبت جهانی می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین، در جلسه ستاد سفر و تجلیل از خادمین سفر استان قزوین که به ریاست استاندار در سالن جلسات استانداری برگزار شد بیان کرد: بحث ثبت جهانی بازارچه صنایع دستی سعدالسلطنه که این امر با قید اینکه به عنوان یک بازار صنایع دستی، ثبت جهانی خواهد شد.

ستاد خدمات سفر استان، به دلیل بارندگی های اوایل سال با مشکلاتی مواجه شد که بر همین اساس دو جلسه مهم در مدیریت بحران استان برگزار شد تا بتوان مشکلات و آسیب های این حوزه را با توجه به سیل اخیر، مدیریت کرد.

وی گفت: به زودی بازارچه صنایع دستی استان ثبت جهانی می شود و این اولین بار است که در کشور یک بازارچه داخلی به ثبت جهانی می رسد و این بازار در تمام مجامع بین المللی ثبت خواهد شد و سعدالسلطنه به عنوان یک حوزه گردشگری خواهند شناخت.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین اظهار کرد: با توجه به سفرهای نوروزی، با شانزده درصد افزایش، بیش از 16 هزار نفر خواب را در استان ثبت کردیم. در حالی که این آمار در بین استانها، حاکی از کاهش گردشگران بوده است.

خزائلی عنوان کرد: از دوم فروردین تا آخر تعطیلات نورزی، ضریب آمار هتل‌ها به صد در صد رسید و مجبور به استفاده از مراکز اقامتی مدارس، مساجد و حسینیه ها شدیم.

وی افزود: در حوزه بازدید از جاذبه ها، به دلیل بحث همدردی با سیل زدگان و تعطیلی یک روزه مراکز تاریخی به دلیل بارش باران، در بحث بازدید نسبت به سال گذشته 39 درصد کاهش داشتیم اما برای اولین‌بار تعداد بازدیدکنندگان از سرای سعدالسلطنه بسیار زیاد شده و گاها مجبور به بستن درب‌های این مکان تاریخی شدیم.

خزائلی گفت: دوازده جشنواره نوروزی در استان اجرا شد. سخت ترین تالیفی که در سازمان گردشگری جهان وجود دارد، برای استان با عنوان اقامت 24 ساعته تعریف شد و برنامه ریزی ستاد سفرهای تابستانه، برنامه های روز قزوین در شهریورماه در دستور کار ما قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز