خبرگزاری کار ایران

آشنایی با معروفترین غذاهای پاکستانی+ طرز تهیه

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۷۲۲

پاکورا یک نوع فست فود پاکستانی به شمار می‌رود. قطعات کوچک سیب زمینی و پیاز را با آرد نخود، فلفل، نمک و یا گشنیز مخلوط و در روغن سرخ می‌کنند.

به گزارش ایلنا، مردم پاکستان در تهیه غذاهایشان از دو عنصر مهم به وفور استفاده می‌کنند؛ روغن و فلفل. این دو ماده، طعم منحصر به فردی را به غذا‌های مردم پاکستان داده است.

۱. قرمه

قرمه غذایی پاکستانی است که با گوشت قرمز یا مرغ در روغن پخته می‌شود. پاکستانی‌ها گوشت را به قطعات کوچک خرد کرده و آن را با روغن در ماهیتابه و روی شعله زیاد به مدت سی دقیقه می‌پزند، سپس در آن گوجه، سیب زمینی و فلفل شیرین اضافه می‌کنند و یک ربع دیگر هم آن را روی شعله قرار می‌دهند و در نهایت با ادویه زیاد از جمله فلفل سیاه یا جعفری یا فلفل شیرین سبز سرو می‌کنند.

۲. هاندی

هاندی خورشتی پاکستانی است که آن را با نان می‌خورند. آن‌ها مرغ یا گوشت را درون ظرفی ریخته و با فلفل تازه، روغن و تکه‌های زنجبیل می‌پزند. وقتی غلظت خورشت به حدّ کافی رسید، هاندی را درون ظروف سفالین ریخته و با نان یا روتی می‌خورند.

۳. ران بره پاکستانی

یک غذای معروف در پاکستان است که به طور گسترده‌ای در آسیا رواج دارد، این غذا عبارت است از ران گوسفند با مجموعه‌ای از ادویه‌های مختلف که آن را با نان روتی می‌خورند.

۴. آلو کیما

یکی از معروفترین غذا‌های پاکستان و عبارت است از سیب زمینی با گوشت چرخ کرده که روی آن ادویه می‌پاشند.

۵. جلیبی

جلیبی یک نوع شیرینی معروف در پاکستان است که شباهت زیادی به زولبیا دارد. ترکیبات اصلی آن آرد و تخم مرغ می‌باشد و خمیرمایه به دست آمده را درون روغن سرخ می‌کنند و در شربت می‌غلطانند.

۶. شعریه با شیر

حلوای شعریه یک نوع دسر آسان و راحت است که با رشته مخصوص و با شعریه که یک نوع رشته پاکستانی خشک و قهوه‌ای رنگ است تهیه می‌کنند. شعریه‌هایی که در پاکستان تهیه می‌شوند تردتر و نازکتر از شعریه‌های سایر مناطق هستند.

۷. سمبوسه

سمبوسه پاکستانی مثلثی شکل است و در طبخ آن از ادویه‌های زیادی استفاده می‌شود. داخل سمبوسه را اغلب با گوشت، سیب زمینی و یا تکه‌های مرغ پر می‌کنند. فلفل تند و ادویه‌های محلی، سمبوسه‌های پاکستانی را از موارد مشابه در سایر کشور‌های جهان متمایز می‌کند.

۸. پاکورا

پاکورا یک نوع فست فود پاکستانی به شمار می‌رود. قطعات کوچک سیب زمینی و پیاز را با آرد نخود، فلفل، نمک و یا گشنیز مخلوط و در روغن سرخ می‌کنند. این غذا انواع مختلفی دارد و به جای سیب زمینی از بادمجان، کلم و یا سبزیجات دیگر هم در تهیه آن استفاده می‌شود.

۹. حلوا پوری

پوری از محبوبترین شیرینی‌ها در پاکستان است و ترکیبی از روغن، آرد و تخم مرغ است و در مقادیر زیادی روغن سرخ می‌شود و به رنگ طلایی در می‌آید.

١٠. نیهاری

نیهاری خوراک ماهیچه پاکستانی است، که آن را با پیاز قرمز، فلفل تند و آب لیمو می‌خورند. کلمه نیهاری یک واژه فارسی است که این غذا نام خود را از آن گرفته است.

۱۱. کباب پیشاور چپلی

این غذا در منطقه پیشاور شهرت دارد و از گوشت چرخ کرده، پیاز، گوجه فرنگی، سیر، زنجبیل، گشنیز و فلفل تند تهیه می‌شود. مواد را به شکل دایره‌ای درست کرده و آن را سرخ می‌کنند و با سس فلفل تند و ماست می‌خورند. کباب پیشاور اغلب به عنوان میان وعده است و با چای خورده می‌شود و در بیشتر رستوران‌های محلی پیشاور یافت می‌شود.

۱۲. پیلاف کشمیری

این غذا عبارت است از برنجی که روی آن گوشت گوسفند و یا گاو قرار می‌دهند. برنج را با آب گوشت می‌پزند و برای تزیین روی آن آجیل می‌ریزند. این غذا اصالتی کشمیری دارد، اما در همه جای پاکستان پیدا می‌شود.

۱۳. بهالی ضاحی

یکی از غدا‌های ایالت پنجاب است و از سیب زمینی، پیاز و فلفل تندی که درون ماست ریخته می‌شود تهیه می‌گردد، یک غذای سبک و میان وعده به شمار می‌رود. روی آن پودر ادویه دلخواه را می‌ریزند و سرو می‌کنند.

تابناک باتو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز