خبرگزاری کار ایران

جزئیات برنامه‌های سومین جشنواره مستند اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۲۱۱

سلیم غفوری (مدیر شبکه مستند) و مهدی میرتیموری (دبیر سومین جشنواره مستند) به تشریح برنامه‌های این جشنواره پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری سومین جشنواره مستند با حضور سلیم غفوری (مدیر شبکه مستند) و مهدی میرتیموری (دبیر جشنواره) در سالن جلسات ساختمان تولید سازمان صداوسیما برگزار شد.

سلیم غفوری (مدیر شبکه مستند) در ابتدای این نشست گفت: براساس فراخوان این جشنواره که اعلام کردیم علاقمندان تا آخر اردیبهشت ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. در این جشنواره بخش فیلم مستند را داریم که در سه بخش کوتاه، نیمه‌بلند و بلند بررسی می‌شود. البته این آثار در دو بخش مورد داوری قرار می‌گیرد؛ بخش اول توسط هیات داوران و به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و بخش دیگر این آثار توسط مردم مورد بررسی قرار می‌گیرد و آنها می‌توانند به آثار دیده شده رأی دهند.

وی افزود: جوایز و آثار برگزیده در دو بخش مردمی و کارشناسی به یک اندازه خواهد بود. به این ترتیب در بخش کوتاه، آثار برگزیده در بخش مردمی یا کارشناسی پنج میلیون تومان جایزه نقدی ارائه و تا سقف ۱۵ میلیون تومان از تولید کار بعدی آنها حمایت می‌شود. همچنین در بخش نیمه‌بلند به آثار برگزیده هفت میلیون تومان جایزه نقدی داده و تا سقف ۲۵ میلیون تومان از کار بعدی آنها حمایت می‌شود. در بخش بلند نیز به آثار برگزیده ۱۲ میلیون تومان جایزه نقدی اهدا شده و تا سقف ۴۰ میلیون تومان از اثر بعدی مستندساز حمایت می‌شود.

مدیر شبکه مستند در ادامه صحبت‌های خود گفت: پارسال در کنار این جشنواره، جشنواره عکس مستند را برگزار کردیم که امسال نیز این روند را ادامه می‌دهیم. علاوه بر این، جشنواره امسال بخش جدیدی با نام مستندنگاری را نیز به بخش‌های جشنواره اضافه کرده که می‌تواند در ادامه به سوژه‌یابی مستندساز کمک کند که امیدواریم این بخش را در دوره‌های بعدی نیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: علاوه بر تمام این موارد، به آثاری که به مسابقه اصلی ما و مشخص شبکه مستند راه پیدا کنند به نوعی مبلغی به عنوان حق راهیابی به جشنواره تعلق می‌گیرد که تفاوت دیگر جشنواره امسال با سال‌های گذشته است. بر همین اساس به آثار کوتاه یک میلیون تومان، به آثار نیمه‌بلند دو میلیون تومان و به آثار بلند سه میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

غفوری در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است که از اول تیر ماه اکران آثار در شبکه مستند را آغاز کنیم و تا ۳۰ مرداد در روزهای شنبه تا چهارشنبه در ۴۵ باکس تلویزیونی که برای این جشنواره در نظر گرفته شده به نمایش در‌آید. همچنین پیش‌بینی می‌شود اواخر شهریور ماه یا اویل مهر ماه اختتامیه این جشنواره را برگزار کنیم.

وی افزود: به این ترتیب در هر روز یک باکس ۶۰ دقیقه‌ای برای نمایش آثار خواهیم داشت که ممکن است در آن یک یا دو اثر به نمایش گذاشته شود. همانطور که گفتم ۴۵ باکس تلویزیونی در نظر گرفته شده و فکر می‌کنیم چیزی در حدود ۶۴ تا ۶۵ اثر به بخش رقابتی جشنواره راه پیدا کنند.

مدیر شبکه مستند در بخش دیگر صحبت‌هایش گفت: براساس فراخوانی که اعلام کردیم، آثاری که تولید آنها از سال ۹۵ تا بعد از آن انجام شده‌اند، می‌توانند در این جشنواره حضور پیدا کنند ولی آثاری که قبل از سال ۹۵ تولید شده باشند، اجازه حضور نخواهند داشت. البته برای شرکت آثار در این جشنواره هیچ پیش‌شرطی مبنی بر اینکه آثار در جشنواره دیگری شرکت نکرده باشند، نداریم.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از سیاستگذاری‌های جشنواره تلویزیونی مستند تلاش برای برقراری عدالت رسانه‌ای هم در نحوه پخش و توزیع آنها و هم در عرصه تولید یا بخش جایزه‌ای که دیده می‌شود که برای تحقق این عدالت رسانه‌ای فکر می‌کنیم جشنواره مستند خیلی کمک‌کننده است.

غفوری در پایان گفت: هنوز هیات داوران جشنواره مشخص نشده و بعد از مرحله انتخاب آثار مشخص می‌شوند. همچنین اینطور پیش‌بینی می‌شود که به فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز بعد از پخش همه آثار جشنواره در شبکه مستند نتایج داوری‌ها و کاندیداها اعلام شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز