خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

حاشیه‌نشینی ناشی از برنامه‌ریزی‌های اشتباه در نظام اداری است

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۱۳۲

وزیر کشور موضوع حاشیه‌نشینی را یکی از مسائل کشورهای در حال توسعه دانست و گفت: علت حاشیه‌نشینی عدم توازن و تعادل در توزیع منابع، امکانات، فرصت‌ها و فعالیت‌هاست که ناشی از برنامه‌ریزی‌های اشتباه در نظام اداری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه یکصد و نوزدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور گفت: موضوع حاشیه نشینی یکی از اولویت‌های پنجگانه ای است که رهبری تعیین کرده اند و در این سه سال کارهای خوبی شده و یک تقسیم کار ملی با مسئولیت وزارت راه و شهرسازی و دستگاههای معین و همکاری‌ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: دو بعد کالبدی و محتوایی یا اجتماعی حاشیه نشینی مدنظر بوده که هم در حوزه کالبدی امروز گزارش دادند که نشان می دهد، کارها به خوبی پیش رفته است.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: البته کار اصلی  در حوزه کالبدی طرحی است که رئیس جمهوری به عنوان بازآفرینی شهری داده است که امیدواریم وزارت راه و شهرسازی با سرعت این را انجام دهد که راه نجات مناطق همین طرح خواهد بود.

وی ادامه داد: در حوزه دوم که اجتماعی است باید دفاتر تسهیلگری را در حواشی ایجاد کرده و تا الان توانسته ایم ۱۲۵ دفتر تسهیگری در ۱۸۰ محله راه اندازی کنیم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: کار دفاتر تسهیلگری این است که در محلات بر روی توانمند سازی مردم و شناسایی آسیب ها و پیگیری این مسائل از دستگاه‌های مربوطه انجام دهند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: در جلسه امروز مدیران دو دفتر تسهیلگری که در استان سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند، حاضر شدند و درباره فعالیت خود گزارش دادند و اعضا نیز درباره این گزارش‌ها نظرات خود را ارائه کردند.

وزیر کشور موضوع حاشیه نشینی  را یکی از مسائل کشورهای در حال توسعه دانست و گفت: علت حاشیه نشینی عدم توازن و تعادل در توزیع منابع، امکانات، فرصتها و فعالیت هاست که ناشی از برنامه ریزی های اشتباه در نظام اداری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز