خبرگزاری کار ایران

در نمایشگاه بیست و چهارم نفت مطرح شد:

اجرای 4100 کیلومتر خط انتقال گاز در افق 1404/ مخازن ذخیره سازی گاز توسعه می یابد

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۹۰۹

یک مقام مسئول در شرکت ملی گاز با اعلام این که در سال 1404، 4100 کیلومتر خط انتقال گاز اجرا خواهد شد گفت: توسعه میادین شوریجه و فراجه از جمله طرح‌های ذخیره سازی گاز است که در سال جاری اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بهرام صلواتی در نشست حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه نفت گفت:سال 97 سال پرکاری برای صنعت گاز بود و این شرکت به عنوان بازوی اجرایی شرکت ملی گاز ایران تاثیر زیادی بر اشتغال زایی و ایجاد رفاه مردم داشته است.

وی افزود: در سال  97 مجموعا 737 کیلومتر پروژه خطوط انتقال گاز در کشور اجرا شد.

سرپرست شرکت مهندسی و توسعه گاز با اشاره به اقدامات تاسیسات تقویت فشار گاز تصریح کرد: 20 واحد از تاسیسات اهواز به خط ششم سراسری ، 10 واحد خورموج و 10 مورد تاسیسات آب پخش مربوط به خط پنجم سراسری انتقال گاز شد. همچنین پالایشگاه تولید مرکاپتان ایستگاه اندازه گیری کم و کیفی گاز و همچنین پست برق افتتاح شد.

وی همچنین به طرح‌های ذخیره سازی گاز اشاره کرد و گفت: تهیه اسناد فنی و قراردادی فاز دوم ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه به روش بی او تی امکان سنجی ذخیره سازی گاز در قزل تپه و انعقاد پیمان حفاری و پایان مطالعات پیش امکان‌سنجی گاز در میدان باباقیر و بانکول از جمله پروژه های سال 97 در زمینه ذخیره سازی بوده است.

وی گفت: پیوستن ایران به جمع تولید کنندگان مرکاپتان، افتتاح خط تولید گاز اتان از سایت پارس جنوبی به مجتمع های پتروشیمی ، افتتاح پروژه زنجیره‌ای ارزش میدان گاز پارس جنوبی همزمان با بهره برداری رسمی از فازهای 13 و 22 تا 24 ، ارتقای مدیریت زمان از جمله دستاوردهای این شرکت در سال 97 است.

وی با اشاره به برنامه‌های سال 98 شرکت مهندسی و توسعه گاز بیان کرد: تکمیل 850 کیلومتر خطوط در حال اجرا، دو هزار کیلومتر پیمان سپاری و تامین 200 کیلومتر ورق و لوله 56 اینچ از جمله این برنامه‌ها است.

صلواتی در ادامه گفت: پیمان سپاری توسعه میادین شوریجه و فراجه حفر چاه ارزیابی در قزل تپه ، تکمیل طرح توسعه نصرآباد،تکمیل میترینگ ایستگاه بازرگان،توسعه پالایشگاه ایلام و احداث مخزن ذخیره سازی میعانات گازی از جمله طرح‌های ذخیره سازی است.

وی همچنین اظهار داشت: اجرای 4100 کیلومتر خط انتقال بیش از 20 واحد تاسیسات تقویت فشار ، پنج طرح اصلی واحد پالایشگاهی از جمله برنامه های شرکت مهندسی و توسعه گاز در افق 1404 است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز