خبرگزاری کار ایران

گاف بزرگ رئیس جدید فدراسیون هندبال؛ وقتی به شخص پیروز حکم داده نمی‌شود!

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۷۰۲

رئیس جدید فدراسیون هندبال با نا آگاهی از قوانین انتخابات هیات استان‌ها، به فرد پیروز حکم نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، علیرضا پاکدل، رئیس جدید فدراسیون هندبال که چندی پیش با پیروزی در انتخابات مجمع روی کار آمد، در نخستین روزهای کاری خود اشتباه عجیبی مرتکب شد که نگرانی‌های زیادی برای آینده این رشته ورزشی ایجاد کرد.

ماجرا از این قرار است که اواخر هفته گذشته انتخابات رئیس هیات هندبال کرمانشاه برگزار شد که رقابت میان علیرضا عزتی و سجاد اعظم بود و در این میان عزتی توانست با 9 رای مقابل 8 رای اعظم پیروز شود ولی رئیس تاره‌‌کار فدارسیون هندبال با نا آگاهی از قوانین، بحث نصف + یک رای را برای پیروز شدن در انتخابات مطرح کرد. در حالیکه آرا بین دو کاندیدا تقسیم شده بود و در این شرایط وقتی یک کاندیدا پیروز شود یعنی نصف + رای را کسب کرده و نیاز به محاسبه ندارد. اگر بنا بر محاسبه باشد 9 رای از مجموع 17 رای حد نصاب مورد نذر را بدست آورده است.

پاکدل انتخابات را به دور دوم کشاند و در دور دوم هم این تعدا آرا تکرار شد و به همین دلیل حکم به باطل کردن آن داده و انتخاب رئیس هیات هندبال کرمانشاه را به زمان دیگری موکول کرد.

رییس جوان و تازه کار فدراسیون هندبال در اولین اقدام جدی خود چنان دسته گلی به آب داده که احتمالا وزارت ورزش را برای تجدید انتخابات فدراسیون هندبال ترغیب خواهد کرد.

انگار دردهای هندبال تمامی ندارد و ای کاش جناب گواری در انتخابات هندبال کاندیدا نمی‌شد تا دوستان هندبالی از ترس انتخاب نماینده وزارت ورزش ناچار نشوند علیرضا پاکدل را با 7 رای به عنوان رییس فدراسیون هندبال انتخاب کنند.

قضیه مربوط به انتخابات رییس هیات کرمانشاه است که به ریاست پاکدل رییس فدراسیون هندبال در روزهای پایانی هفته گذشته برگزار شد.

در حالی که علیرضا عزتی کاندیدای پیروز با 9 رای مقابل 8 رای رقیب نزدیک خود سجاد اعظم انتخاب می شود جناب رییس مجمع به زعم خود قانون نصف به اضافه یک را مطرح می کند که اگر هم چنین بود بازهم عزتی نصف به اضافه یک را کسب کرده بود. یعنی 9 رای از 17 رای می شود نصف به اضافه یک.

دستور میدهند که باید مرحله دوم هم انجام شود. همان حکایت مرحله اول در دور دوم هم تکرار می شود ولی پاکدل به دلیل ناآگاهی از قوانین انتخابات کرمانشاه را ابطال می کنند که فرد پیروز با دفتر جناب داورزنی تماس می گیرند و اشتباه رییس فدراسیون هندبال را متذکر می شوند.

به همین دلیل عزتی که شخص پیروز در انتخابات بود با داورزنی، معاون وزارت ورزش تماس گرفته و ناآگاهی رئیس فدراسیون از قوانین را به او اطلاع می‌دهد و طبق شنیده‌ها قرار است در دفتر دکتر داورزنی حکم ریاست قانونی عزتی در هیات هندبال کرمانشاه با حضور پاکدل رییس فدراسیون هندبال اعطا شود.

این میزان نا آگاهی از قوانین برای یک رئیس فدراسیون اتفاق خوبی نیست و می‌تواند در آینده هم به زیان این رشته ورزشی تمام شود و ای‌کاش در تایید صلاحیت افراد برای کاندیداتوری دقت و نکته‌سنجی بیشتری اعمال شود تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز