خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

۱۲۰۰ کیوسک مطبوعاتی و گل‌فروشی تهران هوشمند می‌شوند/ تعبیه پایگاه شارژ موتورسیکلت در کیوسک‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۵۸۸

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اینکه هزار و ۲۰۰ کیوسک مطبوعاتی و گل‌فروشی در سطح تهران داریم، گفت: در حال پیگیری برنامه‌ای هستیم تا این کیوسک‌ها را هوشمند کنیم.

حمیدرضا تحصیلی (مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: حدود ۳۰ تا ۴۰ سال است که کیوسک‌های کنار خیابان به لحاظ فیزیکی تغییری نکرده‌اند و طی این سال‌ها به همین شکل فعلی بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: ما تصمیم گرفته‌ایم با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی و نیاز مردم به ایجاد تغییرات در سطح شهر، کیوسک‌های فعلی را تبدیل به کیوسک‌های هوشمند کنیم.

وی با بیان اینکه کیوسک هوشمند پارامترهای خاصی دارد، اظهار داشت: این کیوسک‌ها از نظر شکل و قیافه کاملا با کیوسک‌های فعلی متفاوت است. همچنین چینش روزنامه در کیوسک‌های هوشمند نیز متفاوت است و دیگر دور کیوسک روی زمین ریخته نمی‌شود.

تحصیلی افزود: از نظر تبلیغاتی، تابلوهای بالای کیوسک‌های هوشمند مانیتور هستند و از یک جای متمرکز راهبری می‌شوند. همچنین کیوسک‌های هوشمند حتما آنتن وای‌فای خواهند داشت. ضمن اینکه مجهز به ATM (خودپرداز) هستند. علاوه بر این، دستگاه خرید و فروش بلیت و انواع خدمات اینترنتی رایگان به مشتری دارند تا مشتریان با یک کارت بتوانند خدمات را دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در ادامه گفت: در صورتی که بتوانیم به ساماندهی موتورسیکلت‌ها ورودکنیم، در صورت توافق با سازمان محیط زیست تصمیم داریم، پایگاه شارژ موتورسیکلت‌ها را هم در همین کیوسک‌ها تعبیه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کیوسک هوشمند یک پدیده خیلی جدید، شیک و امروزی است که اگر موفق شویم در سطح شهر اجرایی می‌شود.

به گفته تحصیلی، ۱۲۰۰ کیوسک مطبوعاتی و گل‌فروشی در سطح شهر تهران وجود دارد که کلیه آنها مشمول این طرح خواهند بود.

تحصیلی ادامه داد: سال‌هاست که کیوسک‌ها در کنار خیابان کاسبی می‌کنند و به نوعی امکان جمع‌آوری آنها وجود ندارد؛ از همین رو ساماندهی آنها را در برنامه داریم. البته طرح نهایی را شورای شهر باید تصویب کند. یعنی حوزه خدمات شهری باید لایحه‌ای در این خصوص به شورای شهر ارائه کند و در صورت تایید شورا، طرح عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اینکه پیش از این دستفروشان چهارراه ولیعصر (عج) و میدان آزادی ساماندهی شده‌اند، گفت: در حوزه سد معبر و ساماندهی دستفروشان نیاز به همکاری یک سلسله از سازمان‌هاست؛ ما حلقه آخر هستیم. بعد از اینکه کانون‌های سد معبر شناسایی شدند، ما در هر زمینی که منطقه شهرداری به ما تحویل دهد، بازارچه‌های موقت ایجاد می‌کنیم و بساط‌گستران را در آنجا ساماندهی می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای ساماندهی دستفروشان کتاب در دستور کار دارید؟ گفت: این موضوع را مناطقی که درگیر آن هستند، پیگیری می‌کنند. منطقه ۶ و ۱۱ در حال پیگیری این موضوع هستند و ما دخالتی در این زمینه نداریم. اگر مناطق از ما در این زمینه کمک بخواهند و محلی را برای ساماندهی دستفروشان کتاب در اختیار ما بگذارند، به این مساله ورود می‌کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز