خبرگزاری کار ایران

سردار کمالی خبر داد:

تسهیلات جدید نیروهای مسلح برای سربازان مناطق سیل‌زده/ اشتغال و مسکن مشکل اصلی جوانان برای ازدواج است نه سربازی

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۱۱۸

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح از تسهیلات جدید این ستاد برای سربازان مناطق سیل‌زده خبر داد.

به گزاش خبرنگار ایلنا، سردار موسی کمالی در حاشیه جشنواره سرباز جوان که صبح امروز در ستاد فرماندهی ناجا برگزار می‌شد با اشاره به حضور سربازان در مناطق سیل‌زده گفت: سربازان نیروهای مسلح پیش قراول امنیت و دفاع و در حوادث مختلف هستند و قبل از هر سازمانی در مناطق حادثه‌دیده حضور دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز چندین هزار سرباز در مناطق سیل‌زده در کمال مظلومیت حضور دارند و کسی آنها را نمی‌بیند اما آنها در حال کمک‌رسانی هستند در حالی که تعدادشان از همه افرادی که برای امداد رسانی در این مناطق حضور دارند بیشتر است اما دیده نمی‌شوند.

وی ادامه داد: در مرحله اول وقوع سیل اعزام سربازان و مشمولان را در سه مرحله به مدت دو ماه به تعویق انداختیم و به نیروهای مسلح اجازه دادیم که به تشخیص خود اعزام این مشمولان را به آینده موکول کنند همچنین با توجه به اینکه ممکن بود برخی سربازان عمدا یا سهوا با توجه به این شرایط غیبت کنند دستور دادیم تا یک ماه مرخصی اضطراری برای آنها در نظر گرفته شود.

تاکید کرد: در مرحله بعد بررسی می‌کنیم و برای سربازانی که خانواده‌هایش در مناطق سیل‌زده با مشکل مواجه شده‌اند، تسهیلاتی از جمله انتقال به محل سکونت معافیت و بخشودگی از خدمت را نیز در نظر می‌گیریم. این تسهیلات بخشی در اختیار مقام معظم رهبری و بخشی از آن در اختیار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و این تصمیمات نیز توسط رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گرفته شده و اجرایی می‌شود.

سردار کمالی در خصوص جریمه مشمولان غائب نیز گفت: دیگر هیچ ثبت‌نامی در خصوص پرداخت جرایم مشمولان غایب نیز در پلیس به اضافه 10 صورت نمی‌گیرد و زمان ثبت‌نام به پایان رسیده است به جز کسانی که تا تاریخ 29 اسفند 97 هشت سال غیبت‌شان کامل می‌شود می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند و مابقی افراد نمی‌توانند دیگر از این فرصت برای پرداخت جریمه مشمولان غایب استفاده کنند.

سردار کمالی همچنین با اشاره به جشنواره برگزاری جشنواره جوان سرباز و تسهیلاتی که در این جشنواره به سربازان برگزیده داده می شود، گفت: به جوانان برگزیده در سطح نیروهای مسلح مبلغی تشویقی پرداخت می شود. همچنین باتوجه به توانمندی که این افراد دارند با آنها کار شده و در راستای اشتغال آنها نیز در سامانه سرباز ماهر اقداماتی انجام می شود و برای اشتغال آنها تلاش می کنیم تا بتوانند به راحتی مشغول به کار شوند.

سردار کمالی درباره ارزیابی‌اش از میزبانی نیروی انتظامی در یازدهمین جشنواره جوان سرباز گفت: ارزیابی ها را باید بعد از پایان این جشنواره اعلام کنیم، اما وقتی وارد جلسه شدم مقداری ناراحت شدم چرا که امروز روز سرباز است و روز تجلیل از مقام شامخ سرباز و انتظار این است که فرماندهان و مسئولان رده بالا همه در آن حضور داشته باشند لذا احساس کردم این جشنواره بیشتر مربوط به یک سازمان شده است و حضور نیروی انتظامی در این جشنواره پررنگ بوده و دیگر نهادها مانند ارتش سپاه و وزارت دفاع در آن حضور کم رنگ تری دارند.

وی در واکنش به بسته شدن صفحه اینستاگرامش گفت: این اقدام به نوعی نیز خوب بود چراکه مردم متوجه شدند مسئولان اینستاگرام عوامل صهیونیست فعال آمریکا هستند در حالی که ادعا می کردند مستقل بوده و با این اقدام اثبات شد که آنها مستقل نبوده و وابسته به تصمیمات استکبار جهانی بوده و این تصمیمات را سریعاً اجرا می کنند همچنین آنها مدعی بودند که جریان مستقل آزاد اطلاعات هستند اما با این اقدام نشان داده شد که حرفهای آن ها دروغی بیش نیست و  آن‌ها آزادی را در این حد می دانند که شما شنونده و تابع آنها باشید و هر گاه بخواهید بر خلاف میل آنها حرف بزنید آن را خلاف آزادی دانسته و با آن مقابله می‌کنند و از این نظر ما خوشحالیم که این اتفاق باعث شد مردم بدانند این ا چه قدر ضد آزادی و ضد استقلال هستند و خود نیز وابسته اند. همچنین اعلام کردم  این مبارزه تا سرنگونی صهیونیسم و استکبار جهانی و برپایی نماز در مسجد الاقصی ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که دغدغه شما در ایام جوانی تان چه بوده است ادامه داد: ما در دوران جوانی وارد انقلاب شدیم و درد من درد انقلاب بود و طبیعی است که جوانان امروز قطعاً باید این مشکل را نداشته باشند چرا که امسال ۴۰ سال از انقلاب گذشته است و امروز دغدغه‌های جدیدی برای جوانان ایجاد شده است در حال حاضر جوانان ما دغدغه اشتغال دارند و همه باید کمک کنیم ستاد کل نیروهای مسلح نیز بسیج شده است و دست خود را به سوی وزارتخانه ها و سازمان های ذیربط دراز کرده و یک قرارگاه مهارت آموزی تشکیل داده است و در این زمینه از امکانات و تجهیزات خود هزینه می کند انتظار دارد دیگر دستگاه‌ها نیز کمک کنند تا هر چند ناچیز بتوانیم گامی را در جهت اشتغال جوانان برداریم همچنین موضوع دیگر بحث مسکن جوانان است که این نیز به ویژه برای جوانان دهه ۶۰ که به لطف الهی تعدادشان زیاد بود و در هر جا از جمله مدرسه دانشگاه و سربازی ورود کردند ما با انبوه جمعیت مواجه شدیم و بایستی برای آنها برای مسکن و ازدواج آنها کمک کنیم.

وی تاکید کرد: عده‌ای می‌گویند سربازی مانع ازدواج است اما با توجه به حضوری که در بین جوانان دارم و ارتباطی که با آنها دارم اعلام می‌کنم که بحث اشتغال و مسکن مشکل اصلی ازدواج جوانان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز