خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فنی و حرف‌ای کشور مطرح کرد؛

برای کمک به اشتغال جوانان آماده هر گونه همکاری با انجمن کارفرمایی کرواسی هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۰۹۵

مذاکره سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و انجمن کارفرمایی کرواسی در تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سلیمان پاک سرشت (رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور) در نشست با انجمن کارفرمایی کرواسی که ۲۷ فروردین ماه در محل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اولویت موضوع اشتغال در ایران، تعامل با کشور کرواسی در زمینه اعزام نیروی کار ماهر فرصت ارزشمندی است که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تمام ظرفیت خود پیگیری می‌کند.

معاون وزیر تعاون گفت: شکل‌گیری ارتباطات بین دو کشور ایران و کرواسی باعث خرسندی است و این امکان فراهم است که ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان توانمندمان، نیروی کار مورد نیاز کرواسی و دیگر کشورهای اروپایی را مطابق با نیازها و شرایط مطلوب آموزش دهیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به چابک بودن سازمان در ارائه آموزش‌های کوتاه مدت مهارتی مطابق با نیاز و استانداردها و شرایط کشورهای اروپایی، زمینه برای اقدام موثر کاملا فراهم است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: به چند شکل می‌توانیم به آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان حامی این پروژه نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دارای بانک اطلاعاتی از افرادی است که در رشته‌ها و مشاغل مختلف آموزش دیده‌اند، در انتخاب افراد مورد  نیاز که دارای صلاحیت حرفه‌ای باشند، می‌توانیم از این بانک اطلاعاتی استفاده کنیم.

وی افزود: چنانچه شایستگی‌ها و توانمندی‌های مهارت آموختگان به شکلی نباشد که نیاز کارفرمایان را تأمین کند، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌تواند آموزش‌های تکمیلی را برای افراد انتخاب شده، برنامه‌ریزی کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در صورتی که برای رشته یا مشاغلی که  مورد نیاز کارفرمایان کشور کرواسی است، هیچ گونه آموزشی در سازمان وجود نداشته باشد، آمادگی داریم با همکاری دستگاه متولی آموزش فنی و حرفه ای این کشور،  استانداردهای آموزشی مورد نیاز کارفرمایان را طراحی و بر اساس این آنها،  نیروی کار را آموزش دهد.

در بخش دیگری از این نشست رئیس هیات اعزامی کرواسی نیروی کار در ایران را دارای  توانمندی و کیفیت بالایی دانسته و پروژه تامین نیروی کار کرواسی توسط ایران را فرصت خوبی برشمرد.

هیئت کروات بعد از جلسه به منظور آشنایی با ظرفیت‌ها و سطح تکنولوژی آموزش های مهارتی این سازمان، برای بازدید از  مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای عازم کرج  شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز