خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس تهران بزرگ خبر داد:

کشف ۳۰۹ مخفیگاه سارقا و مالخران/دستگیری ۶۶۵ مالخر، زورگیر و سارق

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۷۳۹

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: تلاش ما بر این است که وضعیت امنیتی مطلوب در پایتخت ایجاد کنیم‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه بیست و چهارمین مرحله طرح رعد که صبح امروز در فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، بیان داشت: این طرح با بهره گیری از ظرفیت توان پلیس پیشگیری و کلانتری‌ها از ابتدای هفته جاری انجام شد.

وی ادامه داد: در مجموع  ۳۰۹ حکم قضایی به اجرا درآمد و  در واقع ۳۰۹ مخفیگاه سارقین و مالخران کشف شد. در مجموع ۶۶۵ مال‌خر زورگیر، سارقین منزل، سارق اتومبیل و...دستگیر شدند. همچنین ۷۶۱ پرونده برای این افراد تشکیل شد تا این لحظه ۱۴۷ هزار ۵۱۹ عدد از اموال مسروقه که توسط این سارقین دزدیده شده بود، کشف شد. همچنین ۱۷۰ دستگاه خودرو  و موتور سیکلت کشف شد که ۱۰۰ دستگاه خودرو و ۷۰ دستگاه موتور سلیکت هستند.

سردار رحیمی گفت: حدود ۸۷ درصد اموال به سرقت رفته از منازل و مغازه‌ها بوده است و ارزش تقریبی این اموال بالغ بر ۶ میلیارد تومان است‌. از میان سارقین تعداد ۳۵۳ نفر دارای سابقه یکبار به بالا هستند و ۳۱۲ نفر آنها برای اولین بار توسط پلیس دستگیر شدند.

او افزود: در این طرح ۵ سلاح جنگی و ۴۹ سلاح سرد کشف شده‌اند. در این مرحله از طرح رعد در حوزه مبارزه با کالا قاچاق در مجموع ۵۰ نفر از قاچاقچیان عمده و خورده کار می‌کردند و  ۱۴۶ هزار کالای قاچاق کشف، ۵ تن مواد فاسد شدنی که آماده توزیع بود نیز در یک انبار کشف شد.همچین ۵ باند قاچاق کالا و ۲۰ باند مالخر را توانستیم منهدم کنیم.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که یک وضعیت امنیتی مطلوب در پایتخت ایجاد کنیم‌. در اجرای این طرح طی دو سال گذشته میزان  وقوع جرائم ۲۳ تا نهایت ۲۷ درصد کاهش داشته ۱۰ تا ۱۲ درصد وقع جرایم در تهرن کاهش پیدا کرده است که نتیجه انجام طرح رعد است.

سردار رحیمی اظهار داشت: در سال ۹۸ بحث پاک سازی تهران از لوث معتادین متجاهر را در نظر داریم. زیرا بالغ بر ۷۰ درصد این معتادان در جرائم نقش دارند، طبق آمار و اطلاعات این افراد سرقت جرائم متعددی هم مرتکب می‌شوند.

رییس پلییس تهران در خصوص پاک سازی مناطقی مثل دروازه غار، شوش، هرندی و مولوی گفت:  تا این لحظه در منطقه‌های دروازه غار، شوش، هرندی و مولوی ۹۲ منزل که ۸۶۰ اتاقک در آنجا وجود دارد را پلمپ کردیم. این ۹۲ منزل اکثرا مخروبه هستند که محل جولانگاه معتادان متجاهر بوده است. آب، برق و گاز این منازل قطع شده و اکنون در حال رایزنی هستیم تا این خانه‌ها را تخریب کنیم. منطقه دروزاه غار، شوش، هرندی و مولوی در طی اجرای ۸۰ روز که از اجرای طرح می‌گذرد را پاک سازی کرده‌ایم. علاوه بر این یک پایگاه قدرتمند در این منطقه وجود دارد که حتی کوچه و پس کوچه‌های آنحا را مدیریت می کند. این طرح در سایر نقاط تهران در حال گسترش است. همه پلیس‌ها مکلف شده‌اند اگر معتاد متجاهری را دیدند آن را بازداشت و تحویل پلیس مبارزه مواد مخدر بدهند.

سردار رحیمی اظهار داشت:  در سال گذشته بحث برخورد جدی با دلالان ارزی در نقاط مختلف تهران به ویژه در پاساژ افشاری، منوچهری، چهارراه استانبول و سبزه میدان را به مرحله اجرا گذاشتیم که کماکان این طرح در حال اجرا است و ما با شدت با تمام دلال ها برخود می‌کنیم. همچین با صرافان غیرمجاز نیز برخورد و صرافی آنها پلمپ می‌شود.

وی در خصوص اجرای طرح زوج و فرد گفت: ما منتظر شهرداری هستیم تا مقدمات جدید امسال را به مرحله اجرا بگذاریم و فکر می‌کنم کمی عقب هستیم از این رو به شهرداری یادآوری می‌کنیم که این را تسریع ببخشد. برای بهبود هوای شهر و ترافیک مرکز شهر برنامه‌ای را طراحی کردیم که هر خودرو در ۲۰ روز طی یک فصل بتواند در محدوده طرح ترافیک تردد کنند.ما به لحاظ حقوق شهروندان و به لحاظ توجه نمودن بحث آلودگی هوا و ترافیک طرح ۲۰ روز را تایید کردیم. از شهروندان تهرانی درخواستم این است که کمک کنند زیرا همه ما درگیر این مساله هستیم. کسانی که قوانین و مقرارت را رعایت نمی‌کنند پلیس با آنها برخورد جدی خواهد شد و این برخورد جدی در راستای حقوق مردم است.

وی در خصوص تخلف پوشاندن پلاک ماشین گفت: این تخلف نیست و  زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی بوده و طبیعی است که اگر تخلفی در حوزه انضباط اجتماعی و ترافیکی انجام شود با آن برخورد جدی می‌کنیم.

رییس پلیس تهران بزرگ در پایان با اشاره به اجرای امنیت اخلاقی گفت: بحث شئونات اسلامی یک بخشی از آن به رعایت حقوق سایر شهروندان بر می‌گردد و با برخی که با وضعیت ناهنجار در شهر تردد می‌کنند و  قانون را زیر پا می‌گذارند برخورد خواهد شد. وظیفه نیروی انتظامی حفظ ارزش‌هاست. نیروی انتظامی باید بر اساس قانون با این نوع مسائل و کسانی که سبک زندگی غربی را ترویج می‌کنند برخورد کند و فرهنگ اسلامی را ترویج دهد و ما همواره مقابل  افرادی که هنجار شکنی می‌کنند، می‌ایستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز