خبرگزاری کار ایران

از رضا شربتی تا محسن فروزان؛ قربانیان خشم هواداری و اتهامات بی‌اساس

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۶۶۱

این روزها در حالی نوک پیکان اتهامات به سمت گلر مغضوب تراکتورسازی نشانه رفته که پیش از این خود این باشگاه در مظان اتهامی مشابه بوده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، شکست سنگین تراکتورسازی مقابل سپیدرود با نتیجه 3 بر یک که در هفته بیست و پنجم رقم خورد به قدری برای این تیم سنگین بود که حواشی و عواقب آن هنوز بعد از چند روز ادامه دارد و چه بسا روی دیدارهای بعدی این تیم هم اثر خود را بگذارد.

در این میان واکنش سریع و بدون برنامه‌ریزی باشگاه در اخراج محسن فروزان که مقصر اصلی این شکست قلمداد شده بود از مواردی است که تا مدت‌ها می‌توان در مورد آن بحث کرد و نوشت.

اشتباه جزئی از فوتبال و زندگی ورزشی یک فوتبالیست است و به قول خیلی از بزرگان این عرصه تا زمانی که اشتباه رخ ندهد گلی به ثمر نخواهد رسید و نتیجه‌ای رقم نمی‌خورد. در این میان اشتباهات فاحش و مرگبار هم بعضاً در طول زندگی یک بازیکن اتفاق می‌افتد و نمونه آن را حتی در بزرگترین و بهترین بازیکنان تاریخ دیده‌ایم که اگر هرکدام را واکاوی کنیم می‌توان سناریویی برای آن ترتیب داد که البته محلی از واقعیت ندارد. حتی گذشته خود باشگاه تراکتورسازی هم از این شبهات خالی نیست. شبهاتی که البته مشخص است محلی از اعراب ندارد ولی به هر جهت دستمایه تخریب این باشگاه محبوب از سوی رقبا شد و خود سرخپوشان تبریزی قربانی چنین جریان شدند که امروز پرچمدار آن شده‌اند.

ماجرای رضا شربتی و تراکتورسازی در لیگ شانزدهم یکی از این موارد است. سرخپوشان تبریزی آن زمان رقیب سرخپوشان تهرانی بودند و کورسی برای قهرمانی راه انداخته بودند. در دیدار با سیاه جامگان بود که روی یک ضربه کرنر فرزاد حاتمی در حالی دروازه حریف مشهدی را باز می‌کند که رضا شربتی، مدافع چپ این تیم به راحت می‌توانست مانع ورود توپ به دروازه شود ولی فقط با چشمانش آن را مشایعت کرد و نظاره گر باز شدن دروازه تیمش شد. این گل در حالی به ثمر رسید که بازی تا دقیقه 89 با تساوی یک - یک در جریان بود و گل دقایق پایانی به این شکل برتری تراکتورسازی را رقم زد.

بعد از آن بود که موج حملات و اتهامات به بازیکن جوان سیاه‌جامگان و همچنین باشگاه تراکتورسازی شکل گرفت و حتی ورود عادل فردوسی پور و برنامه نود و تکذیب مسئولان و عوامل باشگاه سیاه‌جامگان نسبت به عملکرد این بازیکن نتوانست اثری روی جو سنگین ایجاد شده علیه شربتی بگذارد و این مسائل وقتی جالب‌تر شد که فصل بعد شربتی پس از باز شدن پنجره تراکتورسازان در نیم فصل برای دوران خدمت سربازی خود به تراکتورسازی پیوست و همین موضوع بهانه‌ای شد برای مخالفان و اتهام زنندگان تا ادله‌ای به ظاهر قوی برای ادعای خود داشته باشند و به واسطه آن فرضیه تبانی و کم‌کاری را تقویت کنند.

تاریخ فوتبال پر است از این موارد. از صحنه‌های مشکوک، اشتباهات جبران ناپذیر و البته شبهاتی غیر قابل رد یا اثبات که منبع و مرجع موثقی ندارند ولی بدون پشتوانه منطقی مطرح می‌شوند و اثر منفی خود را روی فرد یا مجموعه مورد اتهام واقع شده می‌گذارند. چه زندگی‌های ورزشی‌ای که زیر بار این اتهامات نابود شدند و خود مطرح کنندگان آن متوجه تاثیر آنچه نشر می‌دهند نبودند.

شاید این روزها از مجموعه تراکتورسازی هیچکس به اندازه شربتی حال و روز الان محسن فروزان را درک نکند.

حجم ویدیو: ۱.۴۷M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۲۸ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز