خبرگزاری کار ایران

رییس شورای شهر تهران:

تذکرات نباید در صحن شورای شهر مطرح شوند

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۶۴۹

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: تذکرات عمدتا باید به صورت مکتوب داده شوند و این سوال است که باید در صحن شورای شهر مطرح شود.‌

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه صد و سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص سخنان شهردار تهران درباره تذکرات شورای شهر گفت: تکلیف تذکرات در آیین نامه شورای شهر و در ماده ۸۳ قانون روشن است. در دوره‌های گذشته متاسفانه تذکرات به اظهار نظر تبدیل شده است اما بعضی از آنها باید تبدیل به نطق شود یا به صورت مکتوب به شهردار ارائه شود. اما از آنجا که تذکرات به دلیل حضور خبرنگاران در صحن شورا بازتاب بیشتری دارند اعضا نسبت به ارائه آنها در صحن اقدام می کنند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه نباید این تعداد تذکر را در صحن شورا داشته باشیم گفت: تذکرات عمدتاً باید به صورت کتبی توسط اعضا به رئیس شورا ارائه شود و رئیس شورا آنها را به شهرداری ارجاع دهد. در ادامه شهرداری باید پاسخ دهد. اگر عضو قانع شد باید از تذکر خود عبور کند و اگر قانع نشد این سوال است که باید در صحن شورای شهر مطرح شود. اگر پاسخ سوال در صحن به نتیجه نرسد با ۷ رای تبدیل به استیضاح می شود. به هر حال امیدوارم بتوانیم بر اساس قانون تذکرات به نحو احسن عمل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبق قانون حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هیچ نرخی نباید با تورم افزایش یابد؛ مگر اینکه دولت با آن موافق باشد اما این شبهه وجود دارد که آیا این قانون به شهرداری‌ها هم می‌تواند تعمیم یابد یا خیر. در سال گذشته نرخ مترو را افزایش دادیم و اکنون به همین دلیل در تعزیرات پرونده داریم که چرا بدون مجوز دولت نرخ را افزایش داده‌ایم. شهردار تهران باید در هیئت دولت این موضوع را روشن کند تا سازمان تعزیرات یا حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نتوانند علیه تصمیمات شورا اقدام کند؛ و گرنه در شهر بی‌نظمی اتفاق می‌افتد. اصلا حضور شهردار در دولت به خاطر همین مسائل است.

رییس شورای شهر تهران در مورد نمایشگاه کتاب هم گفت: زمانی که نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شد مخاطبان آن کم شد. مصوبه "عدم برگزاری نمایشگاه در مکان های پرتردد" در مورد جاهایی است که ایستگاه های مترو در آن نباشد اما هر جا مترو باشد می توانیم به صورت انبوه فعالیت کنیم.

 هاشمی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا حدود صد نفر از کارکنان قدیمی شهرداری نسبت به تخلیه املاک واگذار شده اقدام نمی‌کنند گفت: کار ما عمل به قانون است و اگر قرار است کارها قانونی اتفاق بیفتد روش های تخلیه قانونی روشن است. بنابراین شهرداری باید به صورت قانونی عمل کند.

 وی در خصوص درخواست هایی که در زمان افتتاح خط ۶ از رئیس جمهور مطرح شد گفت: این درخواست ها کاملا از نظر لفظی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز