خبرگزاری کار ایران

فرشاد مقیمی:

رفع مشکلات بنگاه‌ها در استان‌های سیل‌زده/ حل و فصل صنایع تولیدی با تفویض اختیارات دستگاه‌های ملی به سازمان‌های استانی

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۶۰۸

اولین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال جدید با محوریت بازنگری و اصلاح ضوابط و مقررات موجود در جهت بهبود قوانین و مقررات مخل تولید و سیاستگذاری و تهیه قوانین و مقررات حمایتی، تسهیل گر ، پشتیبان تولید و سرمایه‌گذاری مولد برگزارشد.

به گزارش ایلنا، «فرشاد مقیمی» معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و ضرورت ایجاد بسترهای مناسب برای صیانت از سرمایه‌گذاران و صنعتگران اظهار داشت: در سال جدید بررسی وضعیت تولید، وضعیت زیرساخت‌ها (نظیر شهرک‌های صنعتی) و رفع مشکلات بنگاه‌ها در استان‌های سیل زده در اولویت ستاد تسهیل قرار دارد.

وی در ادامه شفاف‌سازی و اطلاع رسانی قوانین، مصوبات و مقررات حوزه تولید برای آگاهی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را یکی از برنامه‌های این ستاد اعلام واظهار‌کرد: در سالی که با عنوان رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری‌شده است، ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی و وحدت رویه بین دستگاه‌های ملی به منظور هدایت و انسجام تصمیم‌گیری در حوزه تولید بسیار حایز اهمیت است و این ستاد در افزایش هم افزایی بین دستگاه ها بسیار تاثیرگذار است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه حل و فصل مشکلات صنایع تولیدی اعم از کوچک، متوسط و بزرگ در کارگروه‌های استانی با تفویض اختیارات دستگاه‌های ملی به سازمان‌های استانی را از دیگر برنامه‌های این ستاد برشمرد و افزود: در این ستاد سعی بر این است که از تمام ظرفیت‌های قانونی و مقرراتی موجود استفاده شود و در جهت بهبود وضعیت تولید کشور عملیاتی کردن آنها مانند احکام مرتبط در قانون بودجه ۹۸، قانون حداکثر استفاده از توانمندی‌های ساخت داخل، قانون رفع موانع تولید، قانون بهبود فضای کسب و کار و ... تسریع گردد.

در اولین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، با هدف ارتقای تولید و اشتغال در سال "رونق تولید مواد ۱۶۷ و ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، ماده ۵ قانون اصلاح چک، ماده ۲۲ قانون رفع موانع تولید، مواد ۴۱ و ۵۴ قانون تامین اجتماعی با حضور اعضا مورد بررسی قرار گرفت پیشنهادات و نظرات مطروحه در این نشست با محوریت تسهیل فرآیند تولید به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز