خبرگزاری کار ایران

دلق پوش در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

آموزش و پرورش چهره‌های علاقمند را به سازمان صمت معرفی کند

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۰۸۶

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: به میمنت نامگذاری سال رونق تولید آموزش و پروش می تواند افراد علاقمند و با انگیزه را در هنرستان ها شناسایی و به عنوان سفیران صنعت به سازمان صمت استان معرفی کند.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق پوش در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در تعمیق بیشتر روابط آموزش و پرورش با حوزه تولید و تجارت تأکید کرد و گفت: ارتباط موثر حوزه های مختلف آموزش و پرورش با بخش تولید و تجارت منجر به هم‌افزایی و تحول علمی و اجرایی در آموزش و پرورش خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان با بیان مقدمه ای، حوزه عملکردی بخش تولید تجارت را وسیع خواند و اظهار داشت: در صنایع مختلف نظیر سلولزی، شیمیایی، فلزی، غذایی و الکترونیکی ظرفیت‌های مناسبی در استان برای بهره‌مندی هنرستانهای آموزش و پرورش وجود دارد که با هدایت و توجه بیشتر در جهت تربیت نیروی انسانی ماهر از این پتانسیل ها استفاده شود.

وی همچنین به جایگاه حوزه تجاری در رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: چنانچه علاقه مندی در حوزه های مختلف تجاری نیز وجود داشته باشد این آمادگی وجود دارد هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم برای دانش آموزان در حوزه تجاری با اتاق بازرگانی و اتاق اصناف صورت پذیرد.

دلق پوش در ادامه پیشنهاد داد: به میمنت نامگذاری سال رونق تولید آموزش و پروش می تواند افراد علاقمند و با انگیزه را در هنرستان ها شناسایی و به عنوان سفیران صنعت به سازمان صمت استان معرفی نماید تا بتوانیم با ارتباط موثر از طریق واحدهای صنعتی هماهنگی زمینه لازم را جهت بهره مندی از تجهیزات و امکانات موجود در کارخانجات فراهم آوریم.

وی خاطرنشان کرد: زیربنا و خروجی تعلیم و تربیت در اغلب خانواده ها نهایتا از آموزش و پرورش است وبه طور کلی خانواده آموزش و پرورش بسیار بزرگ است و امیدواریم این استان که از دیرباز استان اول فرهنگی بوده است همچنان بتواند این جایگاه را حفظ و به جایگاه اول علمی نیز تبدیل شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان در پایان اظهار داشت: امیدواریم در سال جدید قطار تولید و صنعت بیش از گذشته شتاب بگیرد و امکانات بخش تولید و تجارت نیز در جهت ارتقای جایگاه علمی دانش آموزان این مرز و بوم به کار گرفته شود.

در ادامه این دیدار مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ضمن تقدیر از این رویکرد و نگاه ویژه به تربیت نیروی انسانی و حوزه آموزش و پرورش، میزان استقبال از رشته های مهارتی در گیلان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون میانگین رتبه کشوری گیلان نسبت به سایر استان ها در رشته های مهارتی و فنی حرفه ای از وضعیت و رتبه مناسبی برخوردار است این رتبه در گیلان قریب به ۴۰ درصد می رسد که در برنامه ششم توسعه، تکلیف است تا این رتبه را به بالای ۵۰ درصد برسانیم.

نادر جهان آرای از کمبود فضای مناسب آموزشی سخن گفت و ادامه داد: هم اکنون شهر رشت و تالش بیش از هر منطقه ای در گیلان دچار کمبود امکانات زیربنایی آموزشی می باشد در حال حاضر برنامه ریزی جهت رفع آن با حمایت ارگان های مردم نهاد و خیرین مدرسه ساز هستیم.

این مسئول افزود: فضاهای قبلی مدارس برای این افزایش هنرستان های مهارتی کفایت نمی کند به ویژه هنرستان های استان که به امکانات زیادی نیازمند هستند که با این رویکرد می توان برخی از این کاستی ها را پوشش داد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با حوزه های مختلف صنعت و تجارت سر کار دارد ، عنوان کرد: با توجه به این استقبال و ذائقه دانش آموزان گیلانی از نمایشگاه ها و فعالیت های خلاقانه برای حضور دانش آموزان استقبال می شود و در این راستا برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری نمایشگاه و جشنواره جابربن حیان انجام شده است که برای اولین بار این جشنواره به میزبانی استان گیلان در انزلی اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: کلیه این امور بن مایه ای برای تقویت و تحکیم روابط آموزش و پرورش با بخش تولید و تجارت است و این اقدامات و حمایت ها می تواند حتی در آینده ی شغلی فارغ التحصیلان این هنرستان ها به شدت تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز