خبرگزاری کار ایران

دعوت تروئیکای غرب به گفت‌وگوی فراگیر در سودان برای انتقال قدرت به دولت مدنی

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۰۶۲

آمریکا، انگلیس و نروژ روز گذشته- یکشنبه- با انتشار بیانیه‌ای خواستار گفت‌وگوی فراگیر در سودان به منظور تضمین انتقال منظم قدرت از شورای نظامی انتقالی به دولت مدنی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ سه کشور آمریکا، انگلیس و نروژ روز گذشته- یکشنبه- با انتشار بیانیه مشترکی خواستار انجام گفت‌وگوهای جامع و فراگیر در سودان به منظور انتقال قدرت از شورای نظامی به دولت مدنی شدند.

این سه کشور در بیانیه مذکور نوشتند: «سودان به انتقال منظم قدرت به یک دولت مدنی نیاز دارد تا برگزاری انتخابات در یک چارچوب زمانی معقول را مدیریت کند». 

این بیانیه افزوده است: «زمان آن رسیده تا شورای نظامی انتقالی و تمام طرف‌های دیگر وارد گفت‌و‌گوی فراگیر به منظور روند انتقال قدرت شوند و این مذاکره باید هر چه سریع‌تر با رهبران تظاهرات و اپوزیسیون سیاسی و نهادهای جامعه مدنی و تمام عناصر جامعه از جمله زنان متمایل به مشارکت انجام شود».

تروئیکای غرب با اشاره به این‌که تغییرات قانونی مورد نظر مردم سودان تا کنون محقق نشده تأکید کرد: «مقام‌های سودان باید به ندای ملت گوش فرا دهند و اعتراض‌های صلح‌آمیز نباید به خشونت متنهی شود». 

سه کشور صادر کننده این بیانیه از شورای نظامی انتقالی خواستند تا تدابیر لازم برای اعتمادسازی بین مردم از جمله عمل کردن به وعده آزادی تمام زندانیان سیاسی توسط نظام سرنگون شده را اتخاذ کنند.

تروئیکا همچنین این شورا را به پاسخگوئی به نیازهای مردم سودان از طریق تسهیل وصول کمک‌های انسانی به سراسر کشور و همچنین انجام اقدامات لازم برای جلب حمایت داخلی و بین‌المللی در مقابله با چالش‌های پیش رو دعوت کردند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز