خبرگزاری کار ایران

ربیعی مطرح کرد؛

ایجاد همنوایی بین جایگاه اجتماعی و خانواده بانوان با کسب مهارت‌های لازم

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۹۵۱

مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری قزوین گفت: بانوان شاغل باید فارغ ازهر پست و جایگاهی که در اجتماع دارند مهارت‌های لازم را کسب کنند تا بین حوزه اجتماعی و خانواده هم‌نوایی ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، صدیقه ربیعی در جمع بانوان شاعل ادارات شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: برای توسعه و پیشرفت کشور باید از ظرفیت تمام منابع انسانی به ویژه ظرفیت 50 درصدی جامعه که بانوان هستند، استفاده کرد چرا که اگر این ظرفیت نادیده گرفته شود نمی‌توانیم در مسیر توسعه موفق شویم.

این مسئول بیان کرد: از سوی دولت دبیر و امید بنابر سیاست و اعتقادی که وجود دارد، اصل شایسته‌سالاری در حوزه‌های مدیریتی مد نظر قرار گرفته و فارغ از جنسیت بنابر توانمندی‌ها برخی از حوزه‌های مدیریتی به بانوان واگذار شده است.

مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری قزوین افزود: در زمینه مسائل بانوان به بخشنامه، اسناد بالادستی و قانون نیاز نداریم بلکه به باور و اعتقادی قلبی نیاز است که امروزه نقش بانوان در پست‌های انتصابی و انتخابی نشانه تحقق این مهم است.

ربیعی ادامه داد: حضور بانوان در حوزه نمایندگی مجلس و اعضای شورای شهر بیانگر این است که باور و اعتقادی قلبی مردم به بانوان ایجاد شده و لازم است بانوان با اثبات توانمندی‌های بیشتر در مسیر درست گام بردارند.

وی اضافه کرد: بانوان به دلیل تفکر شبکه‌ای که دارند می‌توانند همپای مردان موفق عمل کنند که در برخی عرصه‌ها جلوتر از مردان هم گام برداشته‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: 62 درصد بانوان در علوم پزشکی و 52 درصد بانوان در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند که بیانگر این موضوع است بانوان دارای ظرفیت‌های ویژه هستند و باید به نحو مطلوب از ظرفیت‌ها استفاده کنند.

در این جلسه از معصومه شیشه‌گرها بخشدار بخش بشاریات و تنی چند از بانوان کارمند ادارات شهرستان آبیک تجلیل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز