خبرگزاری کار ایران

با تصویب نمایندگان؛

محدودیت نامزدها برای ثبت نام در حوزه‌های انتخابیه فرعی

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۰۳۷

با تصویب نمایندگان از این پس ثبت نام کاندیدای انتخابات تنها از یک حوزه انتخابیه فرعی امکانپذیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس نمایندگان در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی  ماده ۱۳  را تصویب کردند.

از مجموع  ۲۱۰ نماینده حاضر در صحن ۱۲۵ رأی موافق ، ۵۴ رأی مخالف ۵ رأی ممتنع با تصویب ماده ۱۳ موافقت کردند.

بر این اساس یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده ۲۸ مکرر به قانون الحاق می‌شود.

ماده ۲۸ مکرر – هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید منحصراً از یک حوزه‌ی انتخابیه فرعی ثبت نام کنند. ثبت نام در بیش از یک حوزه‌ انتخابیه فرعی موجب ابطال ثبت نام و محرومیت از داوطلبی نمایندگی آن دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌شود.

تبصره ۱ – هر داوطلب نمایندگی باید خود یا یکی از والدینش متولد محدوده جغرافیایی حوزه انتخابیه فرعی محل ثبت نام باشد. یا سابقه حداقل ۷ سال سکونت غیر مستمر یا سابقه حداقل ۵ سال سکونت مستمر متصل به زمان ثبت نام در آن محدوده یا سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی در آن حوزه را داشته باشد.

تبصره ۲- تغییر حوزه انتخابیه ناشی از اجرای قانون تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی مصوب ۲۴ / ۱۰/ ۸۲ باید با رعایت شروط تبصره یک این ماده انجام گیرد.

تبصره ۳ در صورت انتزاع و الحاق بخشی از یک شهرستان به شهرستان دیگر محدوده حوزه انتخابیه فرعی جدیدترین مصوبه دولت در تقسیمات کشوری می‌باشد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز