خبرگزاری کار ایران

بوستانی مطرح کرد:

کشف بیش از ۱۰ تن هیزم و چوب جنگلی قاچاق در فارس

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۸۸۱

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس از کشف بیش از ۱۰ تن هیزم و چوب‌آلات جنگلی قاچاق در اراضی ملی استان فارس خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهرزاد بوستانی با بیان اینکه در طول تعطیلات امسال کمترین تعرض و تصرف را به اراضی دولتی داشتیم اظهار داشت: با گشت‌های نظارتی مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان‌های فارس و نیز همکاری خوب دستگاه قضائی و برقراری کشیک حفاظت از اراضی ملی به‌صورت 24 ساعته و شبانه‌روزی در ایام نوروز از عرصه‌های وسیع استان حفاظت و حراست شد.

وی افزود: در این ایام تیم‌های گشت در تمام شهرستان‌ها برای حفاظت از منابع طبیعی و برخورد با متخلفان و متصرفان به طور آماده باش بودند.

بوستانی گفت: این محموله‌ها شامل 10 تن و 260 کیلوگرم هیزم ،410 کیلو گرم زغال ،659 کیلوگرم گیاه مرتعی بیلهر و نیز تعداد500 بوته آنغوزه بوده که به همت و تلاش یگان‌های حفاظت شهرستان‌های فیروزآباد، سپیدان و ممسنی کشف و ضبط شد. 

وی بیان کرد: در این ارتباط نیز تعداد زیادی خودرو توقیف و افراد متخلف دستگیرشده نیز به مراجع قضائی معرفی شدند.

مدیرکل منابع طبیعی فارس با بیان اینکه در این عملیات‌ها سودجویان قصد خروج محموله‌های غیرمجاز از طریق گلوگاه‌های پنهان مرزی در شهرستان‌ها را داشتند افزود: در برخی از کشفیات صورت گرفته قاچاقچیان با ترفندهای زیرکانه ردیف زیرین خودروها را چوب‌های جنگلی و اطراف و روی آن را با علوفه جا سازی کرده بودند که با رصد و هوشیاری نیروهای یگان حفاظت این محموله‌ها از مقصد نهایی خود باز ماندند.

وی همچنین از دستگیری متجاوزان و مخربان اراضی ملی در بخش دیگری از اراضی ملی خبر داد و افزود: در این عملیات نیز مأموران یگان حفاظت شهرستان حین گشت زنی شبانه متوجه حضور یک دستگاه بیل مکانیکی در عرصه شدند که در تاریکی شب و با استفاده از چراغ قوه قصد گوده زنی جهت غرس غیر مجاز نهال در اراضی ملی را داشتند که بلافاصه افراد متخلف دستگیر، ادوات جرم توقیف و به پارکینگ شهرداری انتقال یافت.

بوستانی با بیان اینکه قطع درختان جنگلی به هر طریق ممکن جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد اظهار داشت: در راستای صیانت از جنگل‌ها و حفظ و نگهداری از این منابع ارزشمند از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز