خبرگزاری کار ایران

مسئول یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل؛

دستگیری باند بزرگ قاچاق چوب در آران و بیدگل

کد خبر : ۲۰۲۵۰۰

مسئول یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از دستگیری باند بزرگ قاچاق چوب پس از چند ماه تلاش بی وقفه با همکاری نیروهای کلانتری در سفیدشهر خبر داد.

مسئول یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از دستگیری باند بزرگ قاچاق چوب پس از چند ماه تلاش بی‌وقفه با همکاری نیروهای کلانتری در سفیدشهر خبر داد.

ماشااله انارکی مسئول یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل با اعلام این خبر گفت: این متخلفین که از چند ماه پیش تا کنون به طرز ماهرانه و مخفی اقدام به تخریب و قطع درختان تاغ در محدوده جنلگل‌های سفیدشهر و مجاور ایستگاه راه آهن دهنار و سپس حمل آن به روستای سن سن از توابع شهر مشکات خارج از حوزه شهرستان می‌نمودند، با هوشیاری و تلاش بی‌وقفه نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شناسایی و دستگیر و تحویل پاسگاه سفیدشهر شدند.

وی در ادامه افزود: از متخلفین در محل جرم میزان ۴ تن چوب قاچاق کشف و ضبط شد. البته طی بازدید و بررسی‌های کار‌شناسی این باند بزرگ از ماه‌های پیش تاکنون بالغ بر ۷۰۰۰ اصله درخت تاغ قطع کرده‌اند که با استناد به ماده ۴۳ و ۴۸ فصل جرائم و مجازاتهای قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع متخلفین به حبس تکدیری و پرداخت غرامت محکوم خواهند شد.

شهرستان آران و بیدگل یکی از شهرستان‌های بیابانی استان اصفهان است که اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان از سال ۱۳۴۹ تا کنون با اجرای پروژه‌های بیابانزدایی اقدام به کاشت گونه‌های بیابانی به منظور جلوگیری از هجوم ماسه‌های روان به مناطق مسکونی جهت تامین امنیت زندگی برای همشهریان کرده است. به همین منظور حفظ و نگهداری این جنگل‌ها توسط مسئولین و عموم مردم از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است و همشهریان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده قطع و حمل چوب و زغال درخت تاغ با شماره تلفن ۱۵۰۴ تماس حاصل و نیروهای یگان حفاظت را درجهت حفظ و حراست از منابع طبیعی یاری دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز