خبرگزاری کار ایران

بیانیه مقام‌های سعودی پس از اعلام افزایش نرخ بنزین

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۷۲۱

سخنگوی رسمی برنامه «حساب شهروند» اعلام کرد که افزایش پیش‌بینی شده توسط وزارت انرژی در مراحل بررسی قیمت بنزین و پیوند آن با قیمت جهانی، پیش از آن که به واحدهای واجد شرایط واگذار شود، پرداخت شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سعود القحطانی» سخنگوی رسمی برنامه «حساب شهروند» با انتشار بیانیه‌­ای اعلام کرد که افزایش اعلام شده از سوی وزارت انرژی پس از بازبینی نرخ بنزین و ربط آن به نرخ جهانی قبلا پوشش داده شده و پیش از اجرای آن در واحدهای ذی صلاح و واجد شرایط پرداخت شده بود.

قحطانی در این بیانیه تصریح کرد: «این تصمیم پس از بازبینی انجام شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸ توسط برنامه حساب شهروند اتخاذ شده است».

ارقام مرحله هفدهم ماه آوریل از طریق برنامه حساب شهروند منتشر شد که مجموع آن دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای نرخ حامل‌­های انرژی در زمینه بنزین و ‌برق و مالیات  مستقیم و غیر مستقیم علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده سبد غذائی است. این در حالی است که میزان یارانه حمایتی در بخش برق ۷۲۶ میلیون ریال معادل ۳۰ درصد و میزان یارانه بنزین ۶۷۶ میلیون ریال معادل ۲۷ درصد است.

قحطانی خاطرنشان کرد که هدف این برنامه افزایش حمایت دولت با توجه به هدایت منافع دولتی به گروه‌­های واجد شرایط است که موجب تشویق مصرف منطقی برای حمایت از خانواده های سعودی از طریق مالیات مستقیم و غیرمستقیم اصلاحات اقتصادی مختلف پیش از اعمال آنها می­‌شود و تغییر نرخ حامل­‌های انرژی یکی از مهم­ترین عوامل مؤثر بر حمایت مستقیم است.

 شرکت آرامکو متعلق به عربستان سعودی اعلام کرده بود که نرخ بنزین را در سه ماهه جاری به میزان چهار تا پنج درصد افزایش می‌­دهد و آن را از روز یکشنبه ۱۴ آوریل اجرائی می­‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز