خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری کوبا:

آماده جنگ هم‌زمان دفاعی و اقتصادی هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۶۶۶

رئیس جمهوری کوبا دولت آمریکا را عامل تیره شدن روابط دو کشور عنوان کرد و مردم کشورش را به تقویت دفاعی و اقتصادی فرا خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «میگوئل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا دولت «دونالد ترامپ» را عامل اصلی تیره شدن روابط دو کشور توصیف کرد و مردم کشورش را به تقویت قدرت دفاعی و اقتصادی فرا خواند.

دیاز کانل رزو گذشته- شنبه- با سخنرانی در پایان نشست پارلمان اکوادور گفت: «آمریکا به دنبال حمله مالی سنگین برای بسیار سخت کردن عملیات صادرات  واردات در کشور است».

رکود اقتصادی در اقتصاد کوبا در سال‌های گذشته و همچنین اوضاع نابسامان ونزوئلا، متحد اصلی کوبا، موجب کاهش استفاده از سوخت و انرژی در نهادهای دولتی و کمبود کالاهای اساسی مانند نان و گوشت و تخم مرغ شده است.

تقویت و تمدید تحریم‌های آمریکا علیه کوبا به ویژه در دوره ترامپ موجب شده تا کوبا به سختی بتواند از سازمان‌های بین المللی وام بگیرد. 

«آلخاندرو گیل فرناندز» وزیر اقتصاد کوبا نیز پیش از این از دولت خواسته بود تا کمربندهای خود را برای مقابله با شرایط نامساعد اقتصادی محکم‌تر کند و همزمان با کاهش دریافت ارز خارجی و سخت شدن جذب سرمایه‌ها به‌دنبال جایگزین‌های دیگری برای واردات کالاهای اساسی غیر از ونزوئلا باشد.

دولت ترامپ گفته است که کوبا مسئول ادامه‌ حیات دولت «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهوری سوسیالیست ونزوئلا است و به همین دلیل تحریم‌های تجاری جدید را علیه دولت هاوانا اعمال کرده تا اقتصاد این کشور را فلج کند. 

دیاز کانل در واکنش به این اقدام گفت: «ما دو اولویت مطلق داریم: آمادگی برای جنگ همزمان دفاعی و اقتصادی».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز