خبرگزاری کار ایران

در پیامی؛

یونسی آغاز سال نو میلادی را تبریک گفت

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۸۶۲

حجت الاسلام یونسی آغاز سال نو میلادی و میلاد حضرت عیسی مسیح را در پیامی تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام علی یونسی در پیامی آغاز سال جدیدی میلادی و میلاد حضرت عیسی (ع)، با انتشار پیامی، فرارسیدن این روز را به ایرانیان مسیحی و مسیحیان جهان، تبریک گفت. متن کامل این پیام به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان

میلاد مسعود حضرت عیسی بن مریم علیهما‌السلام و آغاز سال نو میلادی (٢٠١٩) را به همه رهبران مذهبی کلیساهای سراسر کشور، اعضای محترم شورای خلیفه‌گری و انجمن‌ها (ارامنه، آشوریان و کلدانیان)، فرهیختگان و نخبگان علمی، فرهنگی و اجتماعی آنان و تمام ایرانیان عزیز مسیحی، صمیمانه تبریک و شادباش می‌گویم.

   حضرت عیسی مسیح (ع) پیام‌آور محبت، دوستی و مهربانی است. این پیامبر بزرگ خدا و همه پیامبران آسمانی از پیش‌داوری، خود‌شیفتگی، خرافه‌پرستی، جزم‌اندیشی، سخت‌گیری و تعصب، تحقیر و اهانت، تبعیض و نابرابری، خشونت و افراطی‌گری بدور بوده و همواره بشریت را به محبت، صلح، مدارا، عقلانیت و عدالت راهنمایی می‌کردند. دوری از جنگ و خشونت؛ اعتقاد به «کرامت انسانی» و رعایت عدالت میان همۀ انسانها از هر رنگ، زبان، نژاد، مذهب و دینی، آموزۀ اصلی حضرت عیسی (ع) و تمام انبیاء آسمانی است.

   جهان امروز، بیش از هر زمان نیازمند صلح، آرامش، اعتدال، مدارا و عقلانیت است. پیام اساسی همۀ ادیان آسمانی نیز یکتاپرستی، اخلاق، زندگی مسألمت‌آمیز، پذیرش دیگری، تفاهم، هم‌گرایی و همبستگی اجتماعی است. عقلانیت و تجربه انسانی نیز راه دستیابی به چنین جامعه‌ای را گفت‌و‌گوی پیروان ادیان، تکریم باورها و اندیشه‌های دیگر و دوری از تعصبات و تبعیضات ناروا می‌داند.

   بسیار بجاست که در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از چهل سال همدلی و همبستگی ایرانیان مسیحی و همۀ پیروان ادیان توحیدی در تمام دوران انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت در برابر تحریم‌های ظالمانه، قدردانی شده و یاد و خاطره شهداء، ایثارگران و جانبازان معظم آنان نیز، گرامی داشته شود.

 از خدای مهربان، برای همه مسیحیان جهان، به خصوص هموطنان عزیز مسیحی، سالی سرشار از آرامش، شادمانی و موفقیت را آرزو مینمایم.

علی یونسی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز