خبرگزاری کار ایران

از ۵ تا ۷ آبان ماه سال جاری در گلستان شهداء انجام می شود؛

برگزاری اولین کنگره شهید تورجی زاده و مداحان ایثارگر استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۴۸

روز اصلی این کنگره ششم آبان ماه و همراه با سخنرانی دکتر رفیعی و مداحی آقای ساز ور، در نظر گرفته شده است.

ایلنا: مسئول سازمان بسیج مداحان استان اصفهان ازبرگزاری کنگره شهید تورجی‌زاده از ۵ تا ۷ آبان ماه سال جاری در گلستان شهدا اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ مجید صابری افزود: روز اصلی این کنگره ششم آبان ماه و همراه با سخنرانی دکتر رفیعی و مداحی آقای ساز ور، در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه زمان اجرای برنامه‌ها این سه روز، از ساعت سه تا ۹ شب و طی دو مرحله برگزار می‌شود. گفت: از ۸ هزار مداح ثبت شده در لیست ستاد سازمان تبلیغات اسلامی، سه هزار مداح به صورت بسیجی و ساماندهی شده در استان به ثبت رسیده‌اند.

وی ادامه داد: دلیل انتخاب ششم آبان ماه، برابر شدن آن با ۲۲ ذالحجه و روز میثم تمار(بلند گو و مداح اهل بیت(ع)) است.

صابری با تاکید بر اینکه تعداد مداحان شهید استان اصفهان ۱۱۰ نفر است، افزود: برگزاری دوره‌های فشرده آموزشی، در مقاطع مختلف و برای ۳ هزار مداح، از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج مداحان استان اصفهان است.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان اصفهان؛ با اشاره به برگزاری «کنگره شهید تورجی‌زاده و مداحان ایثارگر» اظهار اشت: سردار محمدرضا تورجی‌زاده، مسئولیت گردان حضرت زهرا(س) را برعهده داشت و ایشان به حضرت زهرا(س) ارادت خاص داشت.

وی با اشاره به اینکه روضه‌های حضرت زهرا(س) از جمله یادگاران با ارزش سردار تورجی‌زاده است ادامه داد: یکی از وظایف بسیج، معرفی شهدای جنگ تحمیلی به آحاد مردم جامعه است.

صابری؛ با اشاره به اینکه از زمان تشکیل این سازمان و برای رویارویی با جنگ نرم دشمنان، هر سال یکی از چهره‌های شاخص مداحان و شهدای شاخص دوران دفاع مقدس معرفی شده است، اظهار داشت: هر ساله در آستانه محرم و در جلسه ویژه برگزار شده برای هیئت‌های مذهبی یک از این نخبگان جنگ تحملی شناسایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وجود شهیدانی مانند تورجی‌زاده، الگویی ویژه برای آحاد مردم جامعه به خصوص جوانان است اظهار داشت: معنویت و ولایت مداری رمز موفقیت شهید تورجی‌زاده بود.

صابری با بیان اینکه در زمان عملیات والفجر ۸ و با وجود شهید تورجی‌زاده تمام گردان و لشگر به حضرت زهرا(س) متوسل شدند، اظهار داشت: مداحان رزمنده علاوه بر روحیه شجاعت، معنوی بخشی را در جبهه‌ها نیز بر عهده داشتند.

این مسئول افزود: از دیگر برنامه‌های کنگره شهید تورجی‌زاده برگزاری نماز جماعت به امامت امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اصفهان و پخش گزیده‌ای از سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مداحان است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف سازمان بسیج مداحان و برگزاری کنگره شهید تورجی‌زاده گره زدن هر چه بیشتر فرهنگ عاشورا به فرهنگ انقلاب اسلامی ایران و دوران دفاع مقدس است، بیان داشت: با استفاده از این روش تاکنون ۱۲ نفر مداح نخبه اصفهانی به بهترین شکل ممکن معرفی شده‌اند.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان اصفهان تاکید کرد: از برنامه‌های اصلی این کنگره حضور ۱۲۰ نفر از مداحان ایثارگر کشور؛ حضور پیشکسوتان و پیر غلامان مداحی؛ تجلیل از مداحان منصوری و آهنگران است.

.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز