خبرگزاری کار ایران

تحقق 130 درصدی آموزش های مهارتی به زندانیان استان قزوین در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۶۵۹

منصور جلیلوند مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین از ارائه بیش از 150 هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی به زندانیان این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منصور جلیلوند، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای این استان  با بیان این خبر گفت: به منظور کاهش آسیب های اجتماعی، توانمند سازی، ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، جلوگیری از گرایش به اعتیاد، بزهکاری، خلاف و بازگشت مجدد زندانیان به زندان و در راستای انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان در سال گذشته برای هزار و 216 نفر، 150 هزار و 688 نفرساعت آموزش های مهارتی به زندانیان درسطح استان ارائه شده است.

جلیلوند با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی در زندان‌ها استان، هدف از ارائه این آموزش‌ها را ایجاد انگیزه، امید به زندگی و اشتغال آنان پس از آزادی عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: نیروی انسانی توانمند در مسیر توسعه همه جانبه کشور، بر شاخص‌هایی همچون رشد اقتصادی، اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، کاهش فقر و توزیع عادلانه درآمد تاثیرگذار است.

جلیلوند بااشاره به نقش آموزش های مهارتی در جلوگیری فرد از گرایش به اعتیاد و بزهکاری گفت: سازمان های اجتماعی به دنبال این هستند که با سواد آموزی و جلب زندانیان در تحصیلات رسمی و حتی آکادمیک و به خصوص مهارت آموزی و ایجاد شرایط اشتغال در فرد، ضمن تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی آن، از روی آوری مجدد به تخلف جلوگیری کنند.

مدیر کل ادامه داد: به منظور توسعه کارآفرینی، حمایت از افراد واجد شرایط بیکار، اشتغال اقشار آسیب پذیر و پیشگیری از وقوع جرم توسط زندانیان آزاد شده یا خانواده زندانیان این قشر از افراد، یکی از گروه های هدف آموزش های فنی و حرفه‌ای هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز