خبرگزاری کار ایران

ساماندهی و مستندنگاری آثار موزه هنرهای زیبا

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۵۹۸

بیش از ۱۳۰۰ قلم شیء از آثار موزه هنرهای زیبا واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد ساماندهی و مستندنگاری شد.

به گزارش ایلنا، بیش از ۱۳۰۰ قلم شیء ارزشمند از قبیل تابلوی نقاشی و مجسمه در موزه هنرهای زیبا واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد ساماندهی و مستندنگاری شدند.

در این پروژه که از شهریور ماه ۱۳۹۷ آغاز شد، آثار تاریخی با همکاری پرسنل موزه پاکسازی، مرمت سطحی، استحکام بخشی و ساماندهی می‌شوند و نیز پروژه عکاسی و مستندنگاری این آثار، توسط هیژا رحیمی نیا، در دست انجام است.

 هیژا رحیمی‌نیا، متولد ۱۳۶۵ و دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی رشته‌ی عکاسی و کارشناسی‌ارشد پژوهش هنر با گرایش عکاسی از دانشگاه هنر اصفهان است که برپایی نمایشگاه‌های متعددی را در داخل و خارج از کشور در کارنامه خود دارد. این پروژه برای ۳۰۰۰ قلم شی ء تاریخی موجود در گالری‌ها و مخازن موزه هنرهای زیبا اجرا خواهد شد.

موزه هنرهای زیبا، یکی از زیباترین موزه‌های مجموعه سعدآباد است که آثار هنری ارزشمند، مجسمه‌ها و تابلوهای نفیس نقاشی را در خود جای داده است.

این موزه که ساختمان آن پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی دفتر وزارت دربار بود، در سه طبقه: طبقه همکف (بخش نمایشگاهی موزه و گالری نمایش آثار هنرمندان معاصر ایرانی)،  طبقه اول (گالری آثار نقاشان اروپایی قرن نوزدهم و بیستم میلادی در سبکهای رئالیسم و ناتورالیسم، مدرن، فوویسم، سوررئالسم و امپرسیونیسم و مجسمه‌های برنزی و مرمرین)، و طبقه دوم (ویژه نمایش آثار ایرانی متعلق به دوران صفوی، افشار، زند و قاجار)، همه روزه بجز تعطیلات سوگواری پذیرای علاقمندان به هنر و فرهنگ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز