خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

وضعیت کیفی آب شرب اهواز پس از وقوع سیلاب

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۱۵۹

قائم مقام ستاد مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: کیفیت آب به طور روزانه پایش می‌شود و به هیچ وجه پس زدگی و یا تلاقی آب با فاضلاب نداشته‌ایم، حتی در مناطقی که فاضلاب فروکش کرده دستور آهک پاشی صادر شده تا مشکلی از نظر بهداشت عمومی مردم نداشته باشیم.

احمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره کیفیت آب شرب اهواز پس از وقوع سیلاب اخیر اظهار داشت: 70 درصد منابع آب اهواز از غدیر و آب حیات و 30 درصد از کارون است. تاکنون ما هیچ شبکه‌ای در سطح اهواز نداریم که تلاقی آب و فاضلاب و یا پس زدگی رخ داده باشد.

وی با بیان اینکه روزانه 700 هزار متر مکعب آب از 5 تصفیه خانه وظیفه تامین آب اهواز را به عهده دارند، افزود: کیفیت آب بر اساس استاندارد و سازمان جهانی بهداشت به طور روزانه نمونه برداری و آزمایش می‌شود و تاکنون موردی مبنی بر آلایندگی با فاضلاب گزارش نشده است.

قائم مقام ستاد مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب اهواز تاکید کرد: با توجه به افزایش دبی کارون و پس زدگی فاضلاب تعداد نمونه برداری‌ها بیشتر شده یعنی آزمایگشاه‌ها فعالانه و بطور و شبانه روزی آزمایشات لازم را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه شرایط آب شرب اهواز پایدار است، گفت: زمانی دبی رودخانه حدود 300 متر مکعب بر ثانیه بود اکنون به 3100 متر مکعب بر ثانیه رسیده است، وضعیت رودخانه تغییر داشته اما تاسیسات آب پایدار و هیچ قطعی نداشته‌ایم و در تصفیه‌خانه‌ها نیز  قبل از سیلابی شدن رودخانه‌ها دایک خاکی با ارتفاع مناسب ایجاد شده است.

باقری با بیان اینکه مشکلات ما در شیرهای شبکه از خط خروجی 900 در منطقه مهزیار  نیز در حال رفع شدن است، گفت: وقتی دبی کارون افزایش پیدا کرد پس زدگی از لوله‌های خروجی، ما را دچار مشکل کرد که اکنون رفع شده است. مثلا در خیابان 13 کیانپارس یک خط 700 جمع کننده فاضلاب ریزش کرده بود که پس از 2 روز کار شبانه روی بازسازی شد و اکنون فاضلاب در جریان است.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت آب به طور روزانه پایش می‌شود و به هیچ وجه پس زدگی و یا تلاقی آب با فاضلاب نداشته‌ایم، حتی در مناطقی که فاضلاب فروکش کرده دستور آهک پاشی صادر شده تا مشکلی از نظر بهداشت عمومی مردم نداشته باشیم.

قائم مقام ستاد مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب اهواز درباره وضعیت شبکه فاضلاب شهر توضیح داد: در برخی مناطق شهر جوی‌ها روباز هستند اما طرح جامع فاضلاب اهواز طبق زمانبندی در حال انجام است.

وی یادآور شد: در حال حاضر آزمایشگاه‌ها با ماموریت بیشتری کار می‌کنند، تعداد نمونه برداری‌های روزانه از آب افزایش یافته و ستاد بحران روزانه تشکیل جلسه می‌دهد و سامانه 122 نیز پاسخگوی شکایات مردمی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز