خبرگزاری کار ایران

اولین دستور رئیس شورای انتقالی نظامی سودان پس از ادای سوگند

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۱۲۳

رئیس شورای انتقالی نظامی سودان دستور آزادی همه افسرانی را که از تظاهر کنندگان حمایت و معترضان را به تجمع فرا خوانده بودند، صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای انتقالی نظامی سودان در نخستین تصمیم خود پس از ادای سوگند دستور آزادی تمام افسران حامی معترضان در جریان تظاهرات و اعتصاب­های اخیر را صادر کرد.

برهان عصر روز گذشته- جمعه به عنوان رئیس جدید شورای انتقالی نظامی سودان سوگند یاد کرد. وی جانشین «عوض بن عوف» شد که با مخالفت گسترده مردمی با فرماندهی او  در مرحله انتقالی از قدرت کناره گیری کرد.

برهان اخیرا به عنوان بازرس کل نیروهای مسلح سودان بوده و پیش از آن نیز در سمت فرماندهی نیروهای دریائی منصوب بوده است.

برهان عصر روز گذشته- جمعه- در میدان اعتصاب در مقابل مقر فرماندهی نیروهای مسلح حضور داشت و تصویر وی در حال صحبت با «ابراهیم الشیخ»  رئیس سابق حزب مخالف کنگره که شعار سقوط نظام را سر می­‌داد، منتشر شده است.

منابع سودان می­‌گویند که نام برهان در فهرست افرادی قرار داشت که دستور برکناری «عمر البشیر» از ریاست جمهوری سودان را به وی ابلاغ کرده بودند. وی هیچ ارتباطی با سازمان‌­های سیاسی و جریان‌های اسلامی ندارد. عملکرد نظامی برهان نشان می‌­دهد که وی سرپرست نیروهای سودانی در یمن بوده و در تعهدات نظامی خود بسیار سخت گیر و جدی است.

نزدیکان برهان وی را غیر قابل تحمل توصیف کرده و می­‌گویند در آموزشگاه‌­های نظامی به عنوان مربی در منطقه «جبیت» واقع در شرق سودان فعالیت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز