خبرگزاری کار ایران

صدور جکم حبس و شلاق برای ۹ زن تظاهر کننده سودانی

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۱۶۳

یک دادگاه در سودان حکم حبس ۹ زن تظاهر کننده را صادر کرد اما به دلیل اعمال فشار از سوی وکلای آنها اجرای حکم شلاق به زمان صدور تصمیم دادگاه تجدید نظر موکول شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ائتلاف دموکراتیک وکلای سودان» اعلام کرد که ۹ زن سودانی به دلیل شرکت در تظاهرات روز گذشته- شنبه- به ۲۰ ضربه شلاق و یک ماه حبس محکوم شدند. 

این ائتلاف با انتشار بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک نوشت: « یک دادگاه سودان حکم حبس ۹ زن تظاهرکننده را صادر کرد اما به دلیل اعمال فشار از سوی وکلای آنها اجرای حکم شلاق به زمان صدور تصمیم دادگاه تجدید نظر موکول شد». 

به دنبال اقدام «عمر البشیر» رئیس‌جمهوری سودان برای اعلام حالت فوق‌العاده در ماه گذشته میلادی،‌ مجموعه اقدام‌هایی از جمله ایجاد دادگاه‌های اضطراری انجام شد که نمونه آن دادگاه مذکور در خارطوم و محکومیت ۹ زن است.

ائتلاف دموکراتیک وکلای سودان که بخشی از «سندیکای مشاغل سودان»، ‌سازمان‌دهنده اصلی تظاهرات و اعتراضات مردمی در این کشور است، اعلام کرد: «بیش از ۸۰۰ نفر در این دادگاه‌های اضطراری محکوم شده‌اند».

این ائتلاف با توصیف اقدام‌های دولت سودان به تجاوز در منازل و هتک حرمت افراد، آن را محکوم کرد. 

شهرهای سودان از ۱۹ دسامبر صحنه اعتراض‌های گسترده علیه دولت البشیر بوده که تاکنون منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز