خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر:

دیدار البشیر از قاهره در چارچوب تقویت روابط دوجانبه است

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۵۸۳

سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر تأکید کرد که دیدار رئیس جمهوری سودان از این کشور در راستای تمایل شدید رهبران هر دو کشور برای تقویت روابط دو جانبه صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «بسام راضی» سخنگوی ریاست جمهوری مصر تأکید کرد که دیدار «عمر البشیر» رئیس جمهوری سودان از مصر در راستای تقویت روابط دو جانبه و عملی شدن تمایل شدید رهبران هر دو کشور در این چارچوب است. 

راضی گفت که هر دو رئیس‌جمهوری مسیر روابط دوجانبه را در چارچوب خروجی‌های دومین دور کمیته مشترک ریاست‌جمهوری سودان و مصر که ۲۵ اکتبر گذشته در خارطوم برگزار شد، بررسی خواهند کرد.

وی تأکید کرد که موضوع ادامه همکاری مشترک برای تحقق چشم‌اندازها و آرزوهای ملت هر دو کشور و نیز ادامه رایزنی برای اجرای پروژه‌های مشترک مانند خط انتقال برق و خطوط ریلی راه آهن از جمله اهداف مورد نظر این دیدار خواهد بود. 

علاوه بر این سفیر سودان در قاهره نیز روز گذشته- شنبه- تأکید کرد که البشیر صبح یکشنبه به منظور نشست دو جانبه با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر به این کشور سفر می‌کند.

بسیاری از شهرهای سودان برای هفته‌های متوالی است که شاهد تظاهرات و اعتراض‌های گسترده علیه دولت البشیر و اوضاع بد معیشتی در این کشور هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز