خبرگزاری کار ایران

انتشار دو کتاب تازه در حوزه مردم‌شناسی

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۹۹۸

رییس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، از پایان ترجمه کتاب« موزه‌ها به مثابه مردم شناسی بصری» و تألیف کتاب« هم اندیشی موزه مردم شناسی» توسط این مرکز خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا حسن زاده (رییس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری) گفت: با توجه به کمبود منابع علمی کافی در زمینه تعریف و کارکرد موزه مردم شناسی، پژوهشکده مردم شناسی با هدف همکاری با مدیریت موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی- تاریخی یک ترجمه و یک تالیف را در زمینه موزه مردم شناسی آماده چاپ کرده و امیدوار است با همکاری این مدیریت دو اثریاد شده را در نیمه اول سال ۱۳۹۸ منتشر سازد.

ناظر علمی دو طرح یاد شده افزود: کتاب موزه‌ها به مثابه مردم شناسی بصری که به شرح وظایف، فعالیت‌ها، طبقه بندی موضوعی و تعریف موزه مردم شناسی می‌پردازد اثر ماری بوکیت بوده که توسط منیژه احمدی ترجمه شده است.

او تصریح کرد:: کتاب دیگر «هم اندیشی موزه مردم شناسی» نام دارد که مجموعه گفتار ها، گفت و گوها و مقالاتی انتقادی در زمینه موزه‌های مردم شناسی و تاریخ شکل گیری آن در ایران است.

رییس پژوهشکده مردم شناسی گفت: این کتاب به کوشش مینو سلیمی، مریم پهلوان شریف و منصور مرادی اعضای پژوهشکده مردم شناسی آماده شده است.

حسن زاده اظهار امیدواری کرد که در سال ۱۳۹۸ نیز منابع علمی و تحقیقی دیگر توسط این پژوهشکده در زمینه موزه‌های مردم شناسی آماده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز