خبرگزاری کار ایران

خانه «سایه» خراب شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۹۳۶

خانه امیرهوشنگ ابتهاج (سایه) روز گذشته با لودر تخریب شد.

به گزارش ایلنا، خانه امیرهوشنگ ابتهاج (سایه) که زادگاه این شاعر معاصر کشور بود، روز گذشته با لودر تخریب شد.

تخریب این خانه در حالی اتفاق افتاده است که مردادماه سال ۹۶، رضا علیزاده، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وقت گیلان از آخرین مراحل ثبت خانه‌ «ابتهاج» در میراث فرهنگی خبر داده بود.

اسفند سال ۹۶ دوفوریت الزام شهرداری رشت به خرید خانه مادری امیرهوشنگ ابتهاج و تبدیل آن به بنیاد شعر و ادب سایه با رأی قاطع اعضای شورای شهر تصویب شده بود. اما در دی ماه سال ۹۷ که در فضای رسانه‌ای استان رشت خبری مبنی بر خطر تخریب خانه پدری «سایه» در محله استادسرای رشت منتشر شد. موضوعی که با واکنش فوری شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان مواجه شد. او تاکید کرد: «اخبار خوشی در راه است و استاندار نیز خواستار حفظ و ثبت این بنا شده است.»

تکلیف این بنا مشخص نبود تا اینکه مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها اعلام کرد: «این خانه مالک شخصی دارد و در جلسات متعدد با شورای شهر رشت قرار شده بود بنا توسط شهرداری خریداری شود تا توسط سازمان میراث فرهنگی به ثبت برسد.»

حال اما در کمال تعجب خبر تخریب خانه ابتهاج منتشر شده است.

یلدا ابتهاج در واکنش به تخریب  این‌خانه در رشت که گفته شده است به خاطر بحث بر سر انتسابش به این شاعر ثبت ملی نشده و سرانجام پس از حدود دو سال کش و قوس تخریب شد، در صفحه شخصی توئیترش نوشت: «افتاده‌ام از دیروز در تب و درد تن و امروز خبر رسید آخر! خانه مادری سایه در رشت فرو ریخت...  شما را چه به فرهنگ، هنر، شعر و ادب!... داستان فرهنگ و هنر انگار در این سرزمین همیشه بیگانه است. از ما نیست! و...»

خانه «سایه» خراب شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز