خبرگزاری کار ایران

صبح امروز؛

کاروان کمک‌های شهرداری تهران راهی مناطق سیل‌زده خوزستان شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۸۲۲

کاروان کمک‌های شهرداری تهران امروز صبح از حرم امام خمینی (ره) راهی مناطق سیل زده خوزستان شد.

به گزارش ایلنا، مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری در مراسم ارسال کمک‌های شهرداری تهران با اعلام اینکه استان تهران به عنوان پنج استان یاری‌‌دهنده به استان خوزستان تعیین شده است، گفت: امروز حدود ۷۰ کامیون حاوی کمک‌های مردمی و مناطق مختلف شهر تهران که دارای اقلام مصرفی مانند پتو، چادر و مواد خوراکی و وسایل مورداستفاده برای سیل‌زدگان است به این مناطق اعزام شد.

به گفته وی، شهرداری تهران از دوم فروردین کاروان‌های متعددی به مناطق سیل‌زده در سه استان گلستان، لرستان و خوزستان ارسال کرد که به تناسب مشکلات هر استان اقلام متفاوت بوده است. به عنوان مثال، استان گلستان نیاز به پمپ آب و وسایلی دارد که بتواند آب را از خانه‌ها به بیرون پمپاژ کند. شهرداری تهران به این استان پمپ‌های آب ارسال کرد. از طرفی در مناطقی مانند استان لرستان نیاز به لجن‌‌کش و تجهیزاتی است که بتواند گل و لای را از از خانه‌‌‌های مردم به بیرون هدایت کند که شهرداری تهران تجهیزات مورد نیاز در این زمینه را ارسال کرد.

معاون شهردای تهران با بیان اینکه تجهیزات امدادی و نیروهای خدماتی و یاری‌دهنده به مناطق سیل‌زده از روزهای قبل بر اساس نیازهایی که اعلام شده است از سوی شهرداری اعزام شده‌اند، اطهاذ داشت: امروز اقلام مصرفی و کمک‌های مردمی ارسال شد. این اقلام توسط هلال احمر در مناطق مختلف سیل زده توزیع خواهد شد.

یزدانی ادامه داد: معاون امور مناطق شهرداری تهران هم‌‌اکنون در مناطق سیل‌‌زده حاضر است و در صورتی که نیازی به کمک‌رسانی شهرداری تهران باشد دریغ نخواهد شد البته مدیریت امدادرسانی به سیل‌زدگان توسط وزارت کشور و استانداری‌ها انجام می‌شود و شهرداری تهران وظایفی را انجام می‌دهد که از سوی استانداری آن ها محول خواهد شد.

همچنین در این مراسم مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اعلام کرد که این سازمان از ابتدای بروز سیل نیروهای خود را در قالب گروه‌های امدادی به مناطق سیل‌‌زده روانه کرده است و این نیروها همچنان در حال یاری رساندن به مردم هستند.

وی افزود: سازمان آتش‌‌نشانی تهران همچنان آمادگی دارد مسئولیت‌هایی که به آن سپرده می‌شود را در جهت کمک به سیل زدگان انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز