خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

با ایجاد سیل بند های شیبان توسط البرز از تخلیه شهر جلوگیری شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۶۷۶

استاندار البرز در استانداری خوزستان گفت: طبق اعلام فرماندار باوی، شهر شیبان باید تخلیه می شد ولی با حضور البرز و اقداماتی که در خصوص بازگشایی راه ها و ایجاد و تقویت سیل بند ها صورت گرفت، از ورود آب کارون به این شهر جلوگیری شد.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان با ارائه گزارشی از اقدامات البرز در مدیریت بحران سیل احتمالی، ادامه داد: ۲ سد مهم و استراتژیک امیرکبیر و طالقان در البرز مستقر است که طی بارش های اخیر مدیریت خوبی بر روی آنها صورت گرفت.

شهبازی گفت: از اواسط دی ماه سال گذشته با رهاسازی آب پشت سدها که حدود ۵۰ میلیون متر مکعب از سد امیرکبیر بود، مخزن سد برای سیل و سیلاب های احتمالی مهیا شد.

وی با بیان اینکه در موج اول بارش ها سد امیرکبیر حدود ۹۱ میلیون متر مکعب فضای خالی داشت، افزود: میزان بارش ها در موج دوم بارندگی به ۱۶۱ میلیمتر رسید که با اقدامات پیشگیرانه و نظارت دقیق بر مناطق حادثه خیز، شاهد خسارات جدی در البرز نبودیم.

استاندار البرز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کمک رسانی به استان های سیل زده کشور، اضافه کرد: پیش دستور وزیر کشور مبنی بر تعیین البرز بعنوان معین خوزستان برای امداد و خدمات رسانی، ۴ محموله کمک های مردمی به استان گلستان ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه خوزستان قلب کشور است، افزود: استان البرز با همراهی و تعامل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اولین استانی بود که برای ارسال کمک های مردمی به صورت هوایی به لرستان و خوزستان اقدام کرد.

شهبازی با بیان اینکه برای کمک رسانی به هموطنان سیل زده سایر استان های کشور در البرز یک بسیج همگانی شکل گرفت، افزود: پس از دستور وزیر کشور که البرز بعنوان معین خوزستان تعیین شد، تیم البرز متشکل از نیروهای تمامی دستگاه های امدادی، خدمات رسان، انتظامی، سپاه، مردمی و... در قالب ید واحده و در یک کمپ نسبت به خدمات رسانی به مردم سیل زده باوی اقدام کردند.

وی با عنوان اینکه تاکنون حدود ۴۰۰ نیروی متخصص البرزی در خوزستان مستقر شده اند، گفت: طبق اعلام فرماندار باوی، شهر شیبان باید تخلیه می شد ولی با حضور البرز و اقداماتی که در خصوص بازگشایی راه ها و ایجاد و تقویت سیل بند ها صورت گرفت، از ورود آب کارون به این شهر جلوگیری شد.

وی افزود: اکنون تیم استانداری ۳ کمپ برای اسکان سیل زدگان آماده کرده اند و عملیات تحکیم و بازسازی سیل بندها ادامه دارد. 

شهبازی خاطرنشان کرد: تدابیر پیشگیرانه در البرز نیز برای مقابله با سیل به جد در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز