خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه خبرداد:

اختصاص ۱۵۶ میلیارد تومان به استان‌های درگیر سیل تاکنون

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۴۷۷

رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص ۱۵۶ میلیارد تومان به استان‌های درگیر سیل تاکنون خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در شانزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که صبح امروز پنجشنبه 22 فروردین در محل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: سال گذشته بیش از ۱۳ و نیم میلیارد دلار با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به سیل زدگان و سوانح طبیعی پرداخت شد که این مبلغ را برای امسال ۱۴ میلیارد دلار اعلام کردیم.

وی افزود: مجلس هم پیشنهادی را در این زمینه مطرح کرده که دولت متناسب با قانون نظر خود را اعلام می‌کند و آنچه را که مجلس اعلام کرده شامل راهکارهای قانونی برای این افزایش اعتبار است و ما هم در جایگاه خود موضوع را بررسی می‌کنیم.

نوبخت ادامه داد: در مجموعه دولت ستاد اقتصادی داریم که مباحث مختلف آنجا مطرح می‌شود و در این مورد هم طبق مصوبه مجلس عمل خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در فرآیند تهیه و تنظیم بودجه در دولت به گونه‌ای از ساز و کار‌ها استفاده می‌کنیم که نمایندگان مردم نقش داشته باشند؛ چنانچه امروز توافق شد که ستاد بودجه در سال ۹۹ از اعضای شورای عالی استان‌ها دعوت به عمل آورد و همین کار را برای برنامه هفتم هم خواهیم داشت که اگر این اقدام انجام شود مردم سالاری دینی محقق خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در حال حاضر مقرر شده که یک عضو از شورا‌های شهر به عنوان رابط آنها با سازمان برنامه و بودجه معرفی شود تا ما هم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵۶ میلیارد تومان به استان‌های درگیر سیل به تناسب سیل جاری در آنها اختصاص یافته است.

نوبخت  بیان کرد: با مشارکت‌های مردمی خسارات وارده را جبران می‌کنیم و با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با وزیر کشور مقرر شده که برای پرداخت مبالغ با هماهنگی ستاد مدیریت بحران همکاری کنیم.

وی در پایان افزود: همه منابعی که در قانون مدیریت بحران آمده باید پرداخت شود و اگر کافی نباشد از صندوق توسعه ملی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز