خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر یزد در گفت وگو با ایلنا:

غیبت‌های اعضای شورای شهر پس از انتخاب شهردار بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۴۱۴

سخنگوی شورای شهر یزد با اشاره به طرح موضوع غیبت اعضای شورای شهر گفت: با توجه به مطالبه مردم و رسانه ها، غیبت های اعضای شورای شهر پس از انتخاب شهردار بررسی می شود.

محسن عباسی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: طی چند روز گذشته شورای شهر در حال بررسی گزینه‌های شهرداری برای انتخاب شهردار است و فرصت نبوده تا در این موضوع ورود داشته باشد.

وی ادامه داد: پس از گزارش سالانه شورا که شامل تعداد جلسات حضور اعضا هم می شد این مطالبه عمومی شکل گرفت و شورا وظیفه دارد به این موضوع ورود کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه این موضوع پس از بررسی و معرفی گزینه های شهرداری در صحن شورا مطرح و بررسی خواهد شد، اضافه کرد: قطعا باید علاوه بر کمیت غیبت ها، کیفیت آنها نیز مورد بررسی بیشتر قرار گیرد و دلایل غیبت ها مشخص شود و چرایی آن نیز برای مردم روشن باشد.

عباسی تصریح کرد: برخی از غیبت ها به واسطه ماموریت اعضا برای شورا و برخی به واسطه معذوریت های موجه ای بوده که باید بین آنها و غیبت های غیر موجه تفاوت قائل شد.

وی با اشاره به اینکه قطعا غایبان در جلسات شورای شهر دلایل خود را دارند و باید این دلایل ارائه و بررسی شود، عنوان کرد: مرجع تشخیص موجه یا غیرموجه بودن غیبت ها، شورای شهر است و در نهایت شورای شهر باید رای بدهد که غیبت ها موجه بوده یا غیرموجه است.

عباسی با بیان اینکه همه ما تابع قوانین هستیم تاکید کرد: به محض اینکه شورای شهر از موضوع انتخاب شهردار فارغ شود قطعا موضوع غیبت ها نیز بررسی خواهد شد.

وی در خصوص اظهار نظرهای برخی از اعضای شورای شهر در خصوص دلیل غیبت های مکرر و بیش از حد عنوان کرد: بخش عمده ای از جلسات شورا به بررسی لوایحی اختصاص یافته که از مجموعه شهرداری به صحن شورا آمده است و مربوط به نیازهای شهر و شهرداری بوده و نمی تواند بی محتوا باشد.

سخنگوی شورای شهر یزد بیان داشت: بخشی نیز مربوط به طرح ها بوده که با تایید حداقل پنج نفر از اعضای شورا به صحن می آید و بخشی از وقت شورا هم به مناسبت های مختلف اختصاص می یابد که گریزی از آن نیست و بخشی هم به رایزنی با دستگاه ها تخصیص پیدا می کند.

وی بیان داشت: اینکه مطرح شود جلسات بی محتوا است باید مشخص شود که کدام قسمت از جلسات بی محتوا بوده است و حتی اگر فرض بگیریم که جلسات می تواند از محتوای بیشتری بهره مند باشد، وظیفه تک تک اعضاست که برای محتوا افزایی جلسات شورا تلاش کنند و صرف شرکت نکردن پاک کردن صورت مساله و شانه از زیر بار مسیولیت خالی کردن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز