خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس شورای شهر یزد:

تغییر کاربری مسیر رودخانه از چالش‌های جدی مدیریت شهری است

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۸۲۸

نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به تغییر کاربری برخی مسیرهای رودخانه در شهر یزد گفت: تغییر کاربری مسیر رودخانه از چالش‌های جدی مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی شایق در نشست علنی شورای شهر یزد با اشاره به دو دهه خشکسالی در یزد و تغییرات اقلیمی اظهار داشت: متاسفانه این موضوع باعث شده تا برخی نقاط مسیر رودخانه یزد تغییر کاربری پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه رعایت حریم رودخانه باید برای مردم مشخص باشد ادامه داد: باید شرایط لازم برای جلوگیری از ساخت و ساز در این حریم ایجاد شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه تمام 12 هزار مساحت شهر یزد زیر سیل بند است، خاطرنشان کرد: شهرداری باید طی 20 روز آینده مسیرهای ورود آب در یزد را بررسی و نسبت به لایه روبی و آزادسازی آن اقدام کند.

وی همچنین خواستار رفع موانع ایجاد شده در راه آهن محدوده شهری یزد شد و افزود: راه‌آهن در محدوده شهر یزد دارای آبرو و پل است اما موانعی سر راه آن ایجاد شده که شهرداری باید نسبت به رفع آن اقدام کند.

این عضو شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با اشاره به توجه به کیفیت آسفالت به منظور کاهش خسارات ناشی از باران، اظهار کرد: بی‌توجهی به یک سری مسائل مدیریت شهری منجر به تحمل خسارت‌های بیشمار در مواقع بحرانی می‌شود.

نایب رئیس شورای شهر یزد با بیان این که نگهداری از حریم رودخانه از جمله وظایف وزارت نیرو است، تصریح کرد: سرپرست شهرداری یزد باید هر چه سریعتر و طی 20 روز آینده گزارشی جامع در مورد شرایط فعلی مسیر ورود آب به شهر یزد را بررسی و به شورا اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز