خبرگزاری کار ایران

برنامه‌ای رویایی برای سفر با قطار از شیراز به تهران و سپس مشهد

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۹۰۳

با اینکه وقتی حرف از سفر با قطار می شود در اول لحظه همه به یاد سفر به مشهد می افتیم، اما در این نوشتار قصد داریم تا در مورد سفر با قطار از شیراز به تهران و سپس از تهران به مشهد صحبت کنیم. شیراز، تهران و مشهد هر سه از کلان شهرهای مهم کشور اند که نقش هایی تعیین کننده در عرصه های مختلف صنعت، فرهنگ، آموزش و توریسم کشور دارند.

ایلنا؛ شیراز، مهد فرهنگ و تاریخ ایران

فرقی نمی کند به شیراز سفر کرده باشید یا نه، اما حتما شما هم در مورد زیبایی های شهر شعر و ادب ایران بارها شنیده اید و یا حتی تصاویری از آن دیده اید. حتی اگر قبلا به شیراز رفته باشید حتما خودتان همی میدانید که دیدار از زیبایی های شیراز هیچوقت تکراری نمی شود.

همیشه در شیراز جاذبه ای پیدا می شود که شما را غافلگیر کرده و حالتان را خوب کند. یکی از بهترین ویژگی های شیراز این است که هر سلیقه ای داشته باشید، جاذبه ای پیدا می کنید که شما را تمام و کمال جذب خود کند و سفرتان را به بهترین نحو ممکن خاطره انگیز کند.

شیراز به لحاظ آب و هوایی دارای اقلیمی کوهستانی است و اکوسیستم موجود در این منطقه باعث شده تا آب و هوای متنوعی را در شهر شیراز شاهد باشیم. در گرمترین فصل سال دمای هوا در شیراز به 30 درجه سانتی گراد می رسد و در سردترین فصل سال نیز هوا در حدود 5 درجه سانتی گراد است.

با این حساب بهترین زمان سفر به شیراز را باید در ماه های پاییزی و زمستانی به شما معرفی کنیم. چرا که هم هوای معتدل تری را تجربه خواهید کرد و هم هزینه های سفری کمتری پیش روی شماست. البته اگر به دنبال زیباترین فصل سفر به شیراز هستید، تنها گزینه پیش روی شما اردیبهشت ماه است.

برنامه‌ای رویایی برای سفر با قطار از شیراز به تهران و سپس مشهد

راه های دسترسی به شیراز، شهر بهار نارنج

شیراز به واسطه ارزش تاریخی، فرهنگی و توریستی که در کشور دارد از گذشته تابحال مورد توجه مسافران داخلی و خارجی بسیار و همچنین دولت مردان بوده است. به همین دلیل راه های دسترسی متنوعی برای شیراز در نظر گرفته شده است. یکی از این راه های که در زمره قدیمی ترین روش های سفر هم هست، خرید بلیط قطار است.

همانطور هم که انتظار می رود اولین مسیر قطاری در مسیر شیراز هم به مقصد تهران در مسیر رفت و برگشت بوده است. تهران و شیراز در فاصله 924 کیلومتری از یکدیگر قرار دارند و برای سفر با خودروها مسلما راه طولانی است.

پس مسلما یکی از بهترین انتخاب های شما استفاده از قطار است. شیراز، تهران و مشهد هر سه از مهمترین شهرهای کشور اند که از گذشته تابحال داریا اهمیت بسیار زیادی بوده اند و به همین دلیل مسیرهای دسترسی به آنها در مسیر های ریلی و هوایی به زودی احداث شدند.

بطوریکه حتی خرید بلیط قطار تهران مشهد را می توانیم در زمره قدیمی ترین بلیط های به فروش رفته در صنعت حمل و نقل ریلی کشور بدانیم!

سفر به مشهد از تهران، دومین شهر همیشه شلوغ کشور بعد از پایتخت

مشهد اما مقصد بعدی است که قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم. شهر مشهد با حرم امام رضا (ع) و کرامات  این امام همام عجین شده است و از سال هایی بسیار دور در بین مردم کشور ما از اهیمت ویژه ای برخوردار بوده است.

برنامه‌ای رویایی برای سفر با قطار از شیراز به تهران و سپس مشهد

مشهد بعد از تهران، یکی از شلوغ ترین شهرهای کشور در تمام روز های سال است. حتی در هر ساعتی از شبانه روز در خیابان های نزدیک به حرم قدم بزنید، با ازدحام جمعیت و شلوغی مواجه خواهید شد. با اینکه بهترین و مهمترین جاذبه شهر مشهد بارگاه مقدس امام هشتم است، اما مشهد جاذبه های دیدنی بسیار زیادی دارد.

مشهد یکی از شهرهای تاریخی کشور است و ادیبان بسیاری در خود دارد. برای مثال می توانیم به حکیم ابوالقاسم فردوسی اشاره کنیم که زبان پارسی بهترین یادگار او به مردم ماست. البته بزرگان دیگری مانند نادرشاه افشار نیز در خاک مشهد آرمیده اند که از دلاور مردان و حاکمان ایران باستان بوده اند.

برنامه‌ای رویایی برای سفر با قطار از شیراز به تهران و سپس مشهد

مشهد نیز با توجه به تفاسیر گفته شده از گذشته اهمیت بسیاری داشته است و راه های دسترسی بسیار مناسبی هم دارد. قطار برای مشهد نیز از اولین ابزارهای حمل و نقل گروهی مدرن است و در فاصله 888 کیلومتری یکدیگر قرار دارند. یعنی اگر تهران به عنوان حد واسط در نظر بگیریم، مشهد و شیراز با کمی اختلاف در فاصله های برابری از پایتخت قرار دارند.

برنامه‌ای رویایی برای سفر با قطار از شیراز به تهران و سپس مشهد

پس مسلما قیمت بلیط قطار شیراز تهران با بلیط قطار تهران مشهد تفاوت فاحشی ندارد و با اندکی اختلاف در یک سطح قیمت خواهند بود. شیراز و مشهد از جمله زیباترین شهرهای کشور هستند که هرکسی حداقل باید یکبار در زندگی به آنها سفر کرده و از زیبایی و دیدنی هایشان بازدید کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز